Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.22522/cmr20190148

Odnos i značenje medijskog odgoja u dječjim vrtićima: pravila i medijski izazovi

Suzana Peran orcid id orcid.org/0000-0001-6208-8077 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Anđelka Raguž orcid id orcid.org/0000-0002-0429-4208 ; Filozofski fakultet (doktorandica), Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 1.359 Kb

str. 216-231

preuzimanja: 1.946

citiraj


Sažetak

Rad prikazuje pristup i ulogu odgojitelja u medijskom odgoju djece. Slijedom toga, medijsko opismenjavanje djece promatramo s obzirom na sposobnost odgojitelja da se kompetentno i primjereno služe medijima, da su pritom kritični, medijski pismeni i svjesni (djelomične) odgovornosti kako pri stvaranju medijskih uradaka, tako i kao korisnici i kreatori medijskih sadržaja. Medijskim su sadržajima istodobno izložena i djeca koju odgojitelji obrazuju i odgajaju te im kroz odgojne metode i profesionalne pristupe sadržajno implementiraju teme i preporuke o korištenju medija. Medijski odgoj djece ovisi o obitelji, skrbnicima, utjecaju vršnjaka te se faktično navike o korištenju usvajaju i oblikuju i kroz programe i komunikacijske aktivnosti u dječjim vrtićima i predškolskim ustanovama. Stoga, rezultatima istraživanja provedenog metodom ankete među odgojiteljima iz dviju županija, utvrđujemo kako mediji pomažu u radu s djecom - koja ih poimaju kao alat za učenje, istodobno razvijajući digitalne kompetencije, i uče na zanimljiv način.

Ključne riječi

medijski odgoj; medijska pismenost; odgojitelji; dječji vrtići; odgovornost

Hrčak ID:

223679

URI

https://hrcak.srce.hr/223679

Datum izdavanja:

30.7.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.036 *