Ekonomski pregled, Vol. 59 No. 1-2, 2008.
Izvorni znanstveni članak
PROCJENA PSIHOMETRIJSKIH KARAKTERISTIKA LJESTVICE ZA MJERENJE TRŽIŠNE ORIJENTACIJE
Ljiljana Božić
Edo Rajh
Sažetak
U ovome se radu analiziraju psihometrijske karakteristike MKTOR ljestvice za mjerenje tržišne orijentacije koju su razvili Narver i Slater (1990.). Analiza se provodi da bi se utvrdilo je li navedena ljestvica, inače često korištena u literaturi, prikladna za mjerenje tržišne orijentacije u hrvatskim poduzećima. Procjenjuju se njezina pouzdanost i konvergentna i diskriminantna valjanost. Pouzdanost ljestvice procijenjena je uz pomoć Cronbach alfa koeficijenta, a za procjenu valjanosti primijenjena je konfirmatorna faktorska analiza. Rezultati upućuju da MKTOR ljestvica ima svojstva pouzdanosti, konvergentne i diskriminantne valjanosti i da je pogodna za mjerenje tržišne orijentacije u hrvatskim poduzećima.
Ključne riječi
tržišna orijentacija; mjerna ljestvica; psihometerijske karakteristike
Hrčak ID:
20819
URI
Datum izdavanja:
20.2.2008.
Posjeta: 2.826 *