Odgojne znanosti, Vol. 9 No. 1 (13), 2007.
Prethodno priopćenje
Relacije između školskog uspjeha i stavova o sukobima
Snježana Dautović
; Prva osnovna škola Dugave, Zagreb
Sažetak
Autorica prezentira rezultate empirijskog istraživanja relacija
između općeg školskog uspjeha učenika jedne zagrebačke osnovne škole i njihovih stavova o pet uobičajenih obrazaca ponašanja u socijalnim sukobima. Polazi od hipoteze prema kojoj su uspješnijim učenicima bliski stavovi o poželjnom kompromisnom i suradničkom modelu, dok su manje uspješnim i neuspješnim učenicima bliski stavovi o poželjnom modelu čekanja, «krpanja» i pobjeđivanja.
Na uzorku od 276 učenika, statističkom obradom podataka uz pomoć hikvadrat testa na razini značajnosti od 5% dobiva rezultate prema kojima su manje uspješnim i neuspješnim učenicima bliski stavovi o poželjnom čekanju, «krpanju» i pobjeđivanju, dok su kompromis i suradnja obrasci svojstveni uspješnijim učenicima. Objašnjenje dobivenih rezultata vezanih za učenike sa slabijim školskim
uspjehom autorica nalazi ponajviše u zatvorenom krugu: slabiji školski uspjeh – slabija motiviranost za poduzimanje napora u razrješavanju sukoba – slabiji školski uspjeh. Osim toga zagovara i potrebu sustavne edukacije osobito manje uspješnih učenika o poželjnim obrascima ponašanja u socijalnim sukobima.
Ključne riječi
učenici osnovne škole; školski uspjeh; ocjenjivanje; obrazac ponašanja; socijalni sukob
Hrčak ID:
20829
URI
Datum izdavanja:
13.6.2007.
Posjeta: 3.230 *