Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.22586/csp.v51i2.8566

Obrazovanje učiteljica u slovenskim i hrvatskim zemljama Austro-Ugarske Monarhije – komparativna analiza

Monika Govekar-Okoliš orcid id orcid.org/0000-0001-7545-6369 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Ljubljana, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 176 Kb

str. 591-616

preuzimanja: 463

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 157 Kb

str. 567-590

preuzimanja: 796

citiraj


Sažetak

Rad daje uvid u obrazovanje osnovnoškolskih učiteljica u slovenskim i hrvatskim zemljama Austro-Ugarske Monarhije preko zakonodavstva i organizacije ženskih učiteljskih škola. Istraživanje se sastoji od povijesne komparativne analize razdoblja između 1867. i 1914. godine. Pojavom Dvojne Monarhije dolazi do promjena u obrazovanju učiteljica. One se mogu najprije identificirati na temelju školskoga zakonodavstva. Učiteljice postaju državne službenice. Javljaju se nove državne ženske učiteljske škole, ali i one privatne s pravom javnosti. Analiza zakonodavstva pokazala je razlike između nastavnih planova u učiteljskim školama u slovenskim i hrvatskim zemljama unutar Monarhije. Komparacija njihovih aktivnosti također pokazuje razlike u razvoju, broju i organizaciji. U slovenskim zemljama, koje potpadaju pod austrijsko školsko zakonodavstvo, razvitak četverogodišnjih škola za učiteljice tekao je nešto brže nego u hrvatskim zemljama. Usporedba pokazuje da u slovenskim i hrvatskim zemljama dominiraju privatne škole za učiteljice.

Ključne riječi

Austro-Ugarska; obrazovanje učiteljica; žensko školsko zakonodavstvo; ženske učiteljske škole; slovenske i hrvatske zemlje

Hrčak ID:

225249

URI

https://hrcak.srce.hr/225249

Datum izdavanja:

13.9.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.090 *