Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32903/zs.64.2.10
Kritičko mišljenje i akademski uspjeh studenata Engleskog jezika
Amir Pušina
; Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Amina Osmanović
; Filozofski fakultet Univerziteta u Sarajevu Sarajevo, Bosnia and Herzegovina
Sažetak
Cilj je ovoga rada istražiti povezanost sposobnosti kritičkog mišljenja i akademskog uspjeha studenata Odsjeka za engleski jezik i književnost u odnosu na različite osobne i okolinske faktore. U istraživanju je sudjelovalo 117 studentica i 54 studenta (N=171) prosječne dobi M=20.99 (SD=2.43) s četiri različita univerziteta u Bosni i Hercegovini. Sposobnosti kritičkog mišljenja i sociodemografske karakteristike ispitane su Ennis-Weir testom kritičkog mišljenja (EWCT) i Upitnikom o demografskim podacima. Neparametrijskim statističkim procedurama propitana je povezanost između kritičkog mišljenja i akademskog uspjeha s obzirom na spol, dob, obrazovni nivo roditelja, pripadnosti univerzitetu i godine studija. Nađena je samo jedna statistički značajna, veoma niska, negativna korelacija - između akademskog uspjeha i dobi ispitanika (rs=-.160, p˂.05) male veličine efekta, objašnjavajući 2.56% zajedničke varijance. Utvrđena je statistički značajna, pozitivna, umjerena korelacija (rs=.41, p<.001) između EWCT skora i akademskog postignuća srednje jačine efekta (16.81% objašnjene varijance). Nadalje, ustanovljena je statistički značajna razlika između prosječnih EWCT rang skorova klasificiranih prema nivou akademskog postignuća: χ2(4)=35.751, p<.001. Prema ovim rezultatima kritičko mišljenje važno je za akademski uspeh. Daljim istraživanjima treba više razjasniti povezanosti faktora okoline, socio-demografskih varijabli i sposobnosti kritičkog mišljenja.
Ključne riječi
akademski uspjeh; kritičko mišljenje; studenti Engleskog jezika; tercijarno obrazovanje
Hrčak ID:
226132
URI
Datum izdavanja:
28.12.2018.
Posjeta: 3.002 *