Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.10.19.5

Medijska i digitalna pismenost: škola i suvremeno roditeljstvo

Lana Ciboci ; Edward Bernays Visoka škola za komunikacijski menadžment, Zagreb, Hrvatska
Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; Sveučilište u Zagrebu, Hrvatski studiji, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 579 Kb

str. 83-101

preuzimanja: 880

citiraj


Sažetak

Živimo u svijetu u kojem mediji konstruiraju stvarnost, ali i utječu na svakoga korisnika medija. Novim digitalnim medijima i njihovim sadržajima posebno su izložena djeca, pa znanstvenici u svojim istraživanjima veliku pozornost pridaju medijskoj i digitalnoj pismenosti. Pri tome vode računa o novim pojavama, izazovima i rizicima koji su povezani s antropološkim, kognitivnim i socijalnim razvojem djece i mladih. Posebnu pozornost posvećuju socijabilnosti djece i mladih, ali i korisnika medija općenito, rizicima razvijanja raznih oblika ovisnosti o internetu i digitalne demencije. Važnu ulogu u medijskom odgoju imaju ne samo učitelji i škole nego i roditelji i obitelj. Cilj je ovoga rada prikazati i analizirati teorijske pristupe medijskoj i digitalnoj pismenosti i takozvanom digitalnom roditeljstvu te izložiti i protumačiti rezultate najnovijih istraživanja u Hrvatskoj o digitalnim navikama djece, odnosno njihovih roditelja, te o ulozi i mjestu roditelja u procesu medijskoga opismenjavanja djece i mladih, kao i o njihovu zadovoljstvu programima medijske pismenosti u odgojno-obrazovnom sustavu.

Ključne riječi

medijska pismenost, digitalna pismenost, djeca, roditelji, strategije posredovanja

Hrčak ID:

226580

URI

https://hrcak.srce.hr/226580

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.351 *