Pregledni rad
Suvremene kurikulumske polemike
Jelena Pavičić Vukičević
; Grad Zagreb, Republika Hrvatska
Sažetak
Kurikulum je jedan od ključnih odgojno-obrazovnih koncepata 20. i 21. stoljeća kojeg zbog
njegove kompleksnosti i višedimenzionalnosti nazivamo i ukupnom filozofijom odgojnoobrazovnog
procesa. Obrazovne politike važan su segment nacionalnog identiteta i nacionalne
suverenosti pa su pitanja vezana uz kurikulum kao temeljni dokument odgojno-obrazovnog
sustava često polemičke naravi i izazivaju raspravu znanstvene i stručne javnosti,
ali i svih ostalih dionika u društvu. Kako bi takva legitimna rasprava bila što kvalitetnija i
urodila barem minimalnim konsenzusom, nužno je odgovoriti na ključna pitanja o terminološkom
određenju pojma kurikulum, aksiološkoj dimenziji kurikuluma, njegovim sastavnicama
i konstrukciji kurikuluma te dionicima njegove izrade. Rasprava utemeljena
na suvremenim znanstvenim i stručnim spoznajama uvelike može pomoći u konstruktivnoj
javnoj raspravi o budućim modelima razvoja odgojno-obrazovnog sustava u Republici
Hrvatskoj, realno i legitimno postavljenim zahtjevima za promjene unutar sustava, kao
i za razvoj kurikuluma na suvremenim principima njegove konstrukcije, implementacije
i evaluacije.
Ključne riječi
kurikulum; kurikulumske ideologije; vrijednosti; sastavnice kurikuluma; modeli konstrukcije kurikuluma; izrađivači kurikuluma
Hrčak ID:
226947
URI
Datum izdavanja:
15.10.2019.
Posjeta: 2.335 *