Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Baštinski centar Hlebine kao kulturni i turistički proizvod

Marijan Špoljar


Puni tekst: hrvatski pdf 1.810 Kb

str. 100-113

preuzimanja: 237

citiraj


Sažetak

Posljednjih godina u mnogim se županijskim i državnim razvojnim dokumentima naiva razmatra ne samo kao značajan kulturni, nego i turistički resurs, povezan s mnogim elementima društvenog i ekonomskog razvoja. U središtu tih projekcija je Galerija naivne umjetnosti u Hlebinama, kao institucija koja bi trebala voditi i koordinirati čitav niz aktivnosti vezanih uz planirani razvoj. Međutim, za takvu zahtjevnu ulogu potrebna je transformacija Galerije: iznosim
prijedlog, temeljen na suvremenim kulturalnim, muzeološkim i razvojnim strategijama, da ona postane Baštinski centar Hlebine, s proširenim muzejsko-galerijskim dijelom, muzejom na otvorenom (eko/etno selo) i turističkim odjelom. U tekstu se, osim dijela gdje se obrađuje povijest, sadašnje stanje i budućnost Galerije, razmatraju i problemi kulturnog i ruralnog turizma te pitanja identitetskog značaja naivne umjetnosti, posebno u odnosu na teze iznesene u Podravskom
zborniku 2011. godine gdje piše kako fenomen Hlebinske škole nema povijesne korijene ni društvenu i kulturnu utemeljenost.

Ključne riječi

identitet; kulturni i ruralni turizam; naiva; Galerija naivne umjetnosti; Baštinski centar Hlebine

Hrčak ID:

227714

URI

https://hrcak.srce.hr/227714

Datum izdavanja:

5.11.2012.

Posjeta: 550 *