Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

OPTIMISTIČNI I PESIMISTIČNI EKSPLANATORNI STIL I ŠKOLSKI USPJEH U VIŠIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE

Ivana Mijočević
Majda Rijavec orcid id orcid.org/0000-0001-6361-9968 ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu


Puni tekst: hrvatski pdf 111 Kb

str. 347-360

preuzimanja: 1.691

citiraj


Sažetak

Cilj je istraživanja bio ispitati povezanost između optimističnog
i pesimističnog eksplanatornog stila i školskog uspjeha u višim razredima osnovne škole. U istraživanju su sudjelovala ukupno 153 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole dobi od 11 do 14 godina, od toga 84 dječaka i 69 djevojčica. Primijenjen je Upitnik atribucijskog stila za djecu – CASQ (Children’s Attributional Style Qustionnaire) koji ispituje optimizam, pesimizam i opći eksplanatorni stil (Seligman i sur., 1984). Rezultati su pokazali da je optimistični eksplanatorni stil pozitivno povezan s općim školskim uspjehom i
ocjenama iz matematike i hrvatskoga jezika, dok je za pesimistični stil ta povezanost negativna. Također su potvrđeni rezultati dosadašnjih istraživanja koji pokazuju da su djevojčice u ovoj dobi optimističnije od dječaka. Rezultati upućuju na potrebu provođenja intervencijskih programa za razvoj optimističnoga eksplanatornog stila kod učenika osnovne škole.

Ključne riječi

eksplanatorni stil; optimizam; pesimizam; školski uspjeh

Hrčak ID:

21068

URI

https://hrcak.srce.hr/21068

Datum izdavanja:

14.11.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.531 *