Odgojne znanosti, Vol. 8 No. 2 (12), 2006.
Izvorni znanstveni članak
OPTIMISTIČNI I PESIMISTIČNI EKSPLANATORNI STIL I ŠKOLSKI USPJEH U VIŠIM RAZREDIMA OSNOVNE ŠKOLE
Ivana Mijočević
Majda Rijavec
orcid.org/0000-0001-6361-9968
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Sažetak
Cilj je istraživanja bio ispitati povezanost između optimističnog
i pesimističnog eksplanatornog stila i školskog uspjeha u višim razredima osnovne škole. U istraživanju su sudjelovala ukupno 153 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole dobi od 11 do 14 godina, od toga 84 dječaka i 69 djevojčica. Primijenjen je Upitnik atribucijskog stila za djecu – CASQ (Children’s Attributional Style Qustionnaire) koji ispituje optimizam, pesimizam i opći eksplanatorni stil (Seligman i sur., 1984). Rezultati su pokazali da je optimistični eksplanatorni stil pozitivno povezan s općim školskim uspjehom i
ocjenama iz matematike i hrvatskoga jezika, dok je za pesimistični stil ta povezanost negativna. Također su potvrđeni rezultati dosadašnjih istraživanja koji pokazuju da su djevojčice u ovoj dobi optimističnije od dječaka. Rezultati upućuju na potrebu provođenja intervencijskih programa za razvoj optimističnoga eksplanatornog stila kod učenika osnovne škole.
Ključne riječi
eksplanatorni stil; optimizam; pesimizam; školski uspjeh
Hrčak ID:
21068
URI
Datum izdavanja:
14.11.2006.
Posjeta: 4.055 *