Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5559/di.28.4.01
Rodne razlike u glazbenom ukusu: posredujuća uloga funkcija glazbe
Snježana Dobrota
orcid.org/0000-0001-7130-0199
; Filozofski fakultet, Split
Ina Reić Ercegovac
; Filozofski fakultet, Split
Katarina Habe
; Muzička akademija, Ljubljana
Sažetak
Cilj istraživanja bio je istražiti spolne razlike u glazbenom
ukusu i posredujuću ulogu funkcija glazbe između spola i
glazbenoga ukusa. Istraživanje je provedeno na 740
studenata iz Hrvatske i Slovenije. Rezultati potvrđuju
postojanje razlika između muškaraca i žena i u glazbenom
ukusu i u funkcijama glazbe. Žene više preferiraju
refleksivno-kompleksni glazbeni stil, a muškarci intenzivno-
-buntovni stil. Nije uočena značajna razlika u preferencijama
tradicionalno-suvremenog etnostila ni energično-ritmičnoga
glazbenog stila. Što se tiče funkcija glazbe, nema značajne
razlike između muškaraca i žena u funkcijama koje se
odnose na identitet / kulturu, pozadinsku funkciju glazbe i
funkciju glazbe u svrhu usmjeravanja fokusa / koncentracije.
Muškarci, za razliku od žena, značajnijom procjenjuju
funkciju glazbe za izražavanje političkih stavova, dok žene
procjenjuju sve ostale funkcije glazbe značajnijima nego
muškarci. Potpuni posredujući efekt funkcija glazbe
ustanovljen je za spol i refleksivno-kompleksni te slo-jugo
pop glazbeni stil.
Ključne riječi
dimenzije glazbenog ukusa; funkcije glazbe; spolne razlike; glazbene preferencije; glazbeni stilovi
Hrčak ID:
228349
URI
Datum izdavanja:
22.11.2019.
Posjeta: 5.390 *