Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.3
Komagatini “papirnati predjeli”: uprizorenost i materijalnost slikovnice Blue to Blue
Honglan Huang
; Yale University, New Haven, USA
Sažetak
U slikovnicama se tekst, slika i sama knjiga kao predmet međusobno natječu ili surađuju kako bi posredovali i predstavili pripovijed. Uključivanje materijalnih sastavnica u pripovjednu slikovnicu istodobno proširuje pojam čitanja preko granice čisto kognitivne aktivnosti: čitatelj izvodi i interpretira pripovijed na taj način tako što fizički surađuje s arhitektonskim prostorom knjige. U slikovnici Blue to Blue [Plavo do plavoga] Katsumija Komagate (1994), papir preuzima važnu pripovjednu ulogu umjesto povlačenja u ulogu dekorativne pozadine ili pukoga materijalnoga oslonca vizualnih i tekstualnih sastavnica. Osim što svojstva papira, kao na primjer tekstura, prozirnost i svjetlucavost, prizivaju značajke prikazanih krajolika i likova u priči, oblici papira i prorezi u njem također stvaraju dubinu i formiraju likove koji oživljavaju kad ih okreću, guraju ili miluju čitateljeve ruke.
Ključne riječi
povijest japanske knjige; Katsumi Komagata; materijalnost; naratologija; umijeće savijanja papira; kazališna uprizorenost;
Hrčak ID:
229726
URI
Datum izdavanja:
4.12.2019.
Posjeta: 1.830 *