Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.7
Materijalnost knjiga predmeta Brune Munarija: Nella notte buia i I Prelibri
Marnie Campagnaro
; University of Padua, Padua, Italy
Sažetak
Rad razmatra primat materijalnosti u djelima Brune Munarija na primjeru dviju njegovih slikovnica. Bruno Munari bio je jedan od najraznorodnijih talijanskih umjetnika 20. stoljeća. Tijekom duge karijere umjetnika i dizajnera, Munari je istraživao materijalnost dječjih knjiga s iznimno vrijednim rezultatima. Njegove su slikovnice postavile novu paradigmu u području dječje književnosti te su iznimno cijenjene sve do danas. Djeca oduševljeno prihvaćaju mogućnost slobodnoga strukturiranja procesa čitanja koje im nude inovativni grafički i tipografski mehanizmi, do kraja iskorištavajući urednički potencijal materijala kao što su obični papir, papir za modeliranje i karton, ali također i prozirne ili poluprozirne folije, drvo, plastika, spužva itd. U ovom se članku opisuje ekskluzivni Munarijev odnos s knjigom kao predmetom u svim njezinim različitim sastavnicama (uključujući tekst i paratekst), koji je razvio tijekom godina. U tu svrhu razmatraju se dva Munarijeva važna urednička projekta, tj. slikovnica Nella notte buia [U mračnoj noći] (1956) i I Prelibri [Predknjige] (1980). Analiziraju se načini na koje je milanski umjetnik uspio iskoristiti različite komunikativne, estetičke i obrazovne potencijale materijalne dimenzije navedenih publikacija.
Ključne riječi
Bruno Munari; slikovnica; knjiga predmet; materijalnost; taktilnost; višemodalna pismenost;
Hrčak ID:
229730
URI
Datum izdavanja:
4.12.2019.
Posjeta: 2.036 *