Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.8.2.7

Materijalnost knjiga predmeta Brune Munarija: Nella notte buia i I Prelibri

Marnie Campagnaro ; University of Padua, Padua, Italy


Puni tekst: engleski pdf 1.600 Kb

str. 359-379

preuzimanja: 864

citiraj


Sažetak

Rad razmatra primat materijalnosti u djelima Brune Munarija na primjeru dviju njegovih slikovnica. Bruno Munari bio je jedan od najraznorodnijih talijanskih umjetnika 20. stoljeća. Tijekom duge karijere umjetnika i dizajnera, Munari je istraživao materijalnost dječjih knjiga s iznimno vrijednim rezultatima. Njegove su slikovnice postavile novu paradigmu u području dječje književnosti te su iznimno cijenjene sve do danas. Djeca oduševljeno prihvaćaju mogućnost slobodnoga strukturiranja procesa čitanja koje im nude inovativni grafički i tipografski mehanizmi, do kraja iskorištavajući urednički potencijal materijala kao što su obični papir, papir za modeliranje i karton, ali također i prozirne ili poluprozirne folije, drvo, plastika, spužva itd. U ovom se članku opisuje ekskluzivni Munarijev odnos s knjigom kao predmetom u svim njezinim različitim sastavnicama (uključujući tekst i paratekst), koji je razvio tijekom godina. U tu svrhu razmatraju se dva Munarijeva važna urednička projekta, tj. slikovnica Nella notte buia [U mračnoj noći] (1956) i I Prelibri [Predknjige] (1980). Analiziraju se načini na koje je milanski umjetnik uspio iskoristiti različite komunikativne, estetičke i obrazovne potencijale materijalne dimenzije navedenih publikacija.

Ključne riječi

Bruno Munari; slikovnica; knjiga predmet; materijalnost; taktilnost; višemodalna pismenost;

Hrčak ID:

229730

URI

https://hrcak.srce.hr/229730

Datum izdavanja:

4.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.395 *