Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Bioetičke teme u visokoškolskoj nastavi budućih odgojitelja i učitelja

Vesnica Mlinarević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Antonija Huljev orcid id orcid.org/0000-0002-1456-7206 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
Ružica Tokić Zec orcid id orcid.org/0000-0002-4743-0636 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 138 Kb

str. 85-99

preuzimanja: 356

citiraj


Sažetak

Bioetika kao novija znanstvena disciplina interdisciplinarno odgovara na pitanja o životu suvremenog čovjeka, a odgojem i obrazovanjem izričemo kakvo društvo i kakvog čovjeka želimo. Vrijednosti na kojima se temelji odgojnoobrazovni sustav u Republici Hrvatskoj sagledava se kao nova mogućnost razvoja hrvatskoga nacionalnoga, kulturnoga i duhovnoga identiteta unutar složenih globalizacijskih procesa. U eri globalizacije, informacijskog i tehnološkog napretka jedan od najtežih poslova modernog doba je odgoj djece u promijenjenim okolnostima što se posljedično reflektira na stil odgoja i uvjete u kojima se odvija odgoj i obrazovanje. Ciljevi odgoja usmjeravaju odgojnoobrazovnu praksu i pedagoško djelovanje u njoj, a odgovornost i složenu zadaća imaju upravo odgojitelji/učitelji. Važnost inicijalnog obrazovanja odgojitelja/ učitelja neupitna je danas. Biti odgojiteljem/učiteljem je zvanje/profesija s jedinstvenim profesionalnim standardima i etičkim pravilima učiteljske profesije nadahnuta vrijednostima društvene uključenosti i potrebama njegovanja potencijala svakog djeteta/učenika. Rad se bavi komparativnom analizom studijskih programa i ishoda učenja u Sveučilišnom studijskom programu ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja i u Integriranom preddiplomskom i diplomskom studijskom programu za učitelje na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku usmjerenih na područje (bio)etike, odgoja te etike učiteljskoga poziva. Studente, buduće odgojitelje/učitelje tijekom studija, potrebno je senzibilizirati za osjetljivost u budućoj struci u etičkom odlučivanju i rješavanju problema koji utječu na oblikovanje karaktera jer etika i bioetika trebaju ispunjavati važne društvene i individualne aspekte odgoja i obrazovanja.

Ključne riječi

odgoj i obrazovanje; odgojitelji/učitelji; studijski programi; bioetika

Hrčak ID:

230854

URI

https://hrcak.srce.hr/230854

Datum izdavanja:

19.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.356 *