Market-Tržište, Vol. 19 No. 1, 2007.
Prethodno priopćenje
Utjecaj percepcije vlastite starosne dobi na ponašanje žena kao potrošača
Damijan Mumel
orcid.org/0000-0003-4389-2267
; Ekonomsko-poslovna fakulteta Maribor
Bruno Završnik
; Ekonomsko-poslovna fakulteta Maribor
Sažetak
Demografske promjene stanovništva čimbenik su koji sve više mijenja razmjere u Europi kao i u drugim razvijenim dijelovima svijeta. Ljudi žive duže i vitalniji su nego prije. Starenje stanovništva utječe na mnoga životna područja. Broj starijih osoba raste, a karakteristike su im bitno drugačije od onih prošlih generacija.
Iz tog razloga autore je zanimala percepcija starosti kod žena starijih od 50 godina, razlike među ženama koje se osjećaju stare onoliko koliko jesu i onima koje se osjećaju mlađe nego što jesu. Istodobno, željelo se doći do podataka kako sve to utječe na njihovo ponašanje kao potrošača.
U istraživanje je bilo uključeno 225 žena. Za prikupljanje podataka upotrijebili smo upitnik s pitanjima o kronološkoj starosti i percipiranoj starosti, pitanjima o 23 vrijednosti, 31 aktivnosti u slobodno vrijeme i 15 aktivnosti u sportu.
Rezultati pokazuju da se više od pola anketiranih žena osjeća mlađe nego što jesu, 40% žena onoliko staro koliko i jesu i manje od 5% starije nego što jesu. Više od polovice anketiranih žena misli da izgledaju kao da su deset godina mlađe. Najviše žena misli da je čovjek star onda kada prijeđe sedamdesetu godinu života.
Ključne riječi
kronološka starost; kognitivna starost; percipirana starost; starije žene
Hrčak ID:
21375
URI
Datum izdavanja:
13.7.2007.
Posjeta: 3.288 *