Market-Tržište, Vol. 19 No. 1, 2007.
Pregledni rad
Analiza primjene marketinga usluga u sustavu škola vožnje u Republici Hrvatskoj
Silvije Jerčinović
; Visoko gospodarsko učilište u Križevcima
Sažetak
U današnje je vrijeme nezamislivo ne uočiti prisutnost marketinga u svim segmentima društvenog sustava i djelovanja. Kako je marketing filozofija univerzalnog načela, može se primjenjivati na svim područjima, pa tako i u uslužnom sektoru. Stoga su od velikog značaja svaki stručni napor i analiza marketinga usluga škola vožnje, koji će omogućiti razumijevanje ove usluge kao jednog od predmeta razmjene na ukupnom tržištu usluga u Republici Hrvatskoj. Provedeno terensko istraživanje također je pokušaj da se sačini jasnija slika pojavnih i organizacijskih elemenata koji omogućuju proces “proizvodnje” ove usluge, te da se kroz sustav usluge škola vožnje prikaže jedno od mogućih načela funkcioniranja marketinga usluga u Republici Hrvatskoj. Predmet rada jest analiza marketinga usluga u sektoru škola vožnje u Republici Hrvatskoj. Većina škola vožnje ustrojene su kao trgovačka društva i podložne su tržišnim zakonitostima i turbulentnoj tržišnoj utakmici. Za sada gotovo ne postoje teoretske rasprave o marketingu usluga škola vožnji, a empirijsko je istraživanje pokazalo da je marketinška praksa na terenu u poražavajućem stanju. Zaposlenici škola vožnje primjenjuju u stanovitom broju marketinške aktivnosti, ali njihovo marketinško neznanje i needuciranost ne dozvoljavaju širu i učinkovitiju primjenu u konkretnim slučajevima. Može se reći da se marketinške aktivnosti poduzimaju stihijski, nedovoljno i neodgovarajuće.
Ključne riječi
marketing usluga; usluga; susret s uslugom; servuction; škole vožnje
Hrčak ID:
21378
URI
Datum izdavanja:
13.7.2007.
Posjeta: 3.060 *