Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Uloga korisnika u visokom obrazovanju: jesu li studenti aktivni dionici?

Zoran Mihanović ; Ekonomski fakultet-Split


Puni tekst: hrvatski pdf 758 Kb

str. 115-132

preuzimanja: 1.055

citiraj


Sažetak

U ovom se radu kao temeljni predmet istraživanja postavlja pitanje uloge studenata u hrvatskim visokoškolskim ustanovama uzimajući u obzir višebrojnost klijentele i kompleksnost odnosa koje visokoškolska ustanova uspostavlja s ciljnim skupinama kao potencijalnim izvorima sredstava. Kako bi se utvrdilo koje mjesto studenti zauzimaju u visokom obrazovanju s obzirom na ovisnost o izvorima financiranja, uz studente kao glavnu ciljnu skupinu, obuhvaćeni su potencijalni studenti i nadležno ministarstvo s kojima visokoškolska ustanova također uspostavlja odnose, a oni za nju predstavljaju izvor sredstava. U svrhu proučavanja stvoren je model te je u svibnju i lipnju 2006. godine provedeno istraživanje na uzorku svih javnih visokih učilišta u Hrvatskoj (njih 87), a kao ispitanici sudjelovali su voditelji navedenih ustanova. Prema rezultatima istraživanja visokoškolske ustanove, bilo da su ih u većoj mjeri financirali studenti ili Ministarstvo, nedovoljno su orijentirane prema studentima, a u još manjoj mjeri prema potencijalnim studentima. Postoje značajne razlike u orijentiranosti visokoškolskih ustanova prema Ministarstvu. Veći stupanj orijentiranosti prema Ministarstvu imaju ustanove koje u većoj mjeri financiraju studenti u odnosu na one koje financira Ministarstvo. Orijentiranost i razvijanje odnosa sa studentima i potencijalnim studentima ovisno je o izvorima financiranja hrvatskih visokoškolskih ustanova. Studenti nisu prepoznati kao prvi/ishodišni partneri hrvatskog visokog obrazovanja i o njima se, u skladu s misijom i ciljevima obrazovanja, ne vodi u dovoljnoj mjeri računa.

Ključne riječi

studenti; potencijalni studenti; visoko obrazovanje u Hrvatskoj; sustav financiranja; odnosi s ciljnim skupinama/dionicima

Hrčak ID:

21382

URI

https://hrcak.srce.hr/21382

Datum izdavanja:

13.7.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.271 *