Market-Tržište, Vol. 31 No. 2, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22598/mt/2019.31.2.171
Percipirana korporativna reputacija i ponos kao pokretači svjesnosti kontaktnog osoblja o utjecaju reputacije: medijatorska uloga zadovoljstva s poslom
Vesna Babić-Hodović
; University of Sarajevo, School of Economics and Business
Maja Arslanagić-Kalajdžić
orcid.org/0000-0002-4954-782X
; University of Sarajevo, School of Economics and Business
Sažetak
Svrha – Zaposlenici uslužnih poduzeća imaju ključnu ulogu u stvaranju i održavanju reputacije poduzeća. Stavovi zaposlenih i njihova posvećenost poduzeću odražavaju se u percepcijama korisnika o kvaliteti usluge i lojalnosti, što u konačnici unapređuje performanse poduzeća. Svrha rada jest bolje razumjeti što doprinosi podizanju svijesti kontaktnoga osoblja uslužnih poduzeća o njihovoj ulozi u izgradnji i održavanju korporativne reputacije. Metodološki pristup – Prilagođen je konceptualni okvir koji je razvila Helm (2011), a koji je temeljen na teoriji društvenog identiteta vezanoga uz posao. Prilagođeni je model empirijski testiran na uzorku 544 zaposlenika - kontaktne osobe iz uslužnih poduzeća. Rezultati i implikacije – Rezultati istraživanja pokazuju da je zadovoljstvo poslom kontaktnog osoblja značajna odrednica njihove svjesnosti o utjecaju reputacije, kao i medijator učinaka koje ponos i percipirana korporativna reputacija imaju na svjesnost o utjecaju korporativne reputacije. Ograničenja – Ograničenja istraživanja vezana su uz moguće postojanje drugih dimenzija percipirane korporativne reputacije kada su u pitanju interni dionici – zaposlenici, što je potrebno razmotriti u budućim istraživanjima. Doprinos – Nalazi su uspoređeni s onima iz prethodnih istraživanja i dodatno se rasvjetljavaju mogućnosti internoga marketinga usmjerene prema kontaktnom osoblju.
Ključne riječi
korporativna reputacija; kontaktno osoblje; ponos zaposlenika; zadovoljstvo poslom
Hrčak ID:
231880
URI
Datum izdavanja:
20.12.2019.
Posjeta: 2.645 *