Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21860/j.10.2.1
Fritz Jahr kao metodološka paradigma u bioetičkom obrazovanju
Luka Perušić
orcid.org/0000-0002-5339-781X
; Department of Philosophy, Faculty of Arts and Humanities, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Sažetak
Rad ispituje Fritza Jahra kao mogući uzor u bioetičkom obrazovanju. Sastoji se od dva dijela. U prvom dijelu oslanja se i nadograđuje na prethodne podatke i teorije o tome kako se dogodilo da Fritz Jahr predlaže bioetički imperativ i mijenja svoje razmišljanje. Nudi argumente za i protiv znanih tvrdnji i proširuje pozadinsko znanje, usmjeren na rekonstruiranje misaonog procesa i nekih pretpostavki koje su dovele do oblikovanja bioetičkog imperativa. U drugom dijelu koriste se dobiveni rezultati da bi se izvelo pet obilježja i pokazalo kako se iz Jahrove osobnosti i aktivnosti mogu izlučiti i utvrditi metodološka obilježja kojima se potvrđuju i osnažuju integrativni projekti. Radi se o pokušaju razumijevanja da nešto poput »jahrovske metodologije« može biti dovoljno senzibilno za pružanje znanstvenog znanja i kulturne orijentacije bez pojednostavljivanja biosa, ali da je ono besmisleno bez integracije s obrazovnim modelima. Da bi se to naglasilo, zaključno se razmatra uloga bioetičara u 21. stoljeću.
Ključne riječi
Fritz Jahr; bioetika; znanost; svjetonazor; obrazovanje; senzibilnost; sinteza; otvorenost; inovativnost; autokritičnost
Hrčak ID:
232057
URI
Datum izdavanja:
30.12.2019.
Posjeta: 1.851 *