Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21860/j.10.2.1

Fritz Jahr kao metodološka paradigma u bioetičkom obrazovanju

Luka Perušić orcid id orcid.org/0000-0002-5339-781X ; Department of Philosophy, Faculty of Arts and Humanities, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 173 Kb

str. 287-310

preuzimanja: 552

citiraj


Sažetak

Rad ispituje Fritza Jahra kao mogući uzor u bioetičkom obrazovanju. Sastoji se od dva dijela. U prvom dijelu oslanja se i nadograđuje na prethodne podatke i teorije o tome kako se dogodilo da Fritz Jahr predlaže bioetički imperativ i mijenja svoje razmišljanje. Nudi argumente za i protiv znanih tvrdnji i proširuje pozadinsko znanje, usmjeren na rekonstruiranje misaonog procesa i nekih pretpostavki koje su dovele do oblikovanja bioetičkog imperativa. U drugom dijelu koriste se dobiveni rezultati da bi se izvelo pet obilježja i pokazalo kako se iz Jahrove osobnosti i aktivnosti mogu izlučiti i utvrditi metodološka obilježja kojima se potvrđuju i osnažuju integrativni projekti. Radi se o pokušaju razumijevanja da nešto poput »jahrovske metodologije« može biti dovoljno senzibilno za pružanje znanstvenog znanja i kulturne orijentacije bez pojednostavljivanja biosa, ali da je ono besmisleno bez integracije s obrazovnim modelima. Da bi se to naglasilo, zaključno se razmatra uloga bioetičara u 21. stoljeću.

Ključne riječi

Fritz Jahr; bioetika; znanost; svjetonazor; obrazovanje; senzibilnost; sinteza; otvorenost; inovativnost; autokritičnost

Hrčak ID:

232057

URI

https://hrcak.srce.hr/232057

Datum izdavanja:

30.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.249 *