Odgojno-obrazovne teme, Vol. 2 No. 3-4, 2019.
Prethodno priopćenje
Učiteljski profesionalni identiteti i stavovi prema obrazovanju učenika koji su u nepovoljnom položaju
Morena Cuconato
orcid.org/0000-0002-3345-7096
; Department of Educational Study University of Bologna
Patricia Loncle
; École des hautes études en santé publique Rennes Cedex
Sažetak
Učitelji su oduvijek bili najutjecajniji profesionalci uključeni u obrazovne putove svojih učenika. Pa ipak, u društvu znanja, učiteljska profesija se sve više suočava s društvenim i emocionalnim dilemama u poučavanju učenika u svrhu kreiranja njihovog vlastitog individualiziranog životnog puta, što pretpostavlja primjenu pristupa cjeloživotnog učenja. Cilj je ovog rada analizirati ukoliko i u kojoj mjeri učitelji razumiju rastuću važnost ovakvih novih izazova i pridaju li pažnju zakidanjima koja pogađaju neke grupe učenika. Rad se zasniva na kvalitativnoj analizi dubinskih intervjua provedenih s 38 učitelja i 12 fokus grupa, sveukupno 45 učitelja. Intervjui su se provodili u Finskoj, Njemačkoj, Italiji i Nizozemskoj s obzirom da ove zemlje utjelovljuju različite školske sustave (neselektivan nasuprot selektivnom) i tranzicijske režime. Ovaj internacionalni uzorak pridonio je razradi svrhe ovog rada, tj. doprinosu boljem razumijevanju kompleksnog karaktera zakidanja u obrazovanju i uloge koji učitelji imaju u njihovom ublažavanju ili reprodukciji.
Ključne riječi
društvo znanja; identitet učitelja; učenici u nepovoljnijem položaju; obrazovni sustav; diskursi u vezi obrazovanja
Hrčak ID:
232086
URI
Datum izdavanja:
23.12.2019.
Posjeta: 1.544 *