Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Učiteljski profesionalni identiteti i stavovi prema obrazovanju učenika koji su u nepovoljnom položaju

Morena Cuconato orcid id orcid.org/0000-0002-3345-7096 ; Department of Educational Study University of Bologna
Patricia Loncle ; École des hautes études en santé publique Rennes Cedex


Puni tekst: engleski pdf 198 Kb

str. 93-111

preuzimanja: 267

citiraj


Sažetak

Učitelji su oduvijek bili najutjecajniji profesionalci uključeni u obrazovne putove svojih učenika. Pa ipak, u društvu znanja, učiteljska profesija se sve više suočava s društvenim i emocionalnim dilemama u poučavanju učenika u svrhu kreiranja njihovog vlastitog individualiziranog životnog puta, što pretpostavlja primjenu pristupa cjeloživotnog učenja. Cilj je ovog rada analizirati ukoliko i u kojoj mjeri učitelji razumiju rastuću važnost ovakvih novih izazova i pridaju li pažnju zakidanjima koja pogađaju neke grupe učenika. Rad se zasniva na kvalitativnoj analizi dubinskih intervjua provedenih s 38 učitelja i 12 fokus grupa, sveukupno 45 učitelja. Intervjui su se provodili u Finskoj, Njemačkoj, Italiji i Nizozemskoj s obzirom da ove zemlje utjelovljuju različite školske sustave (neselektivan nasuprot selektivnom) i tranzicijske režime. Ovaj internacionalni uzorak pridonio je razradi svrhe ovog rada, tj. doprinosu boljem razumijevanju kompleksnog karaktera zakidanja u obrazovanju i uloge koji učitelji imaju u njihovom ublažavanju ili reprodukciji.

Ključne riječi

društvo znanja; identitet učitelja; učenici u nepovoljnijem položaju; obrazovni sustav; diskursi u vezi obrazovanja

Hrčak ID:

232086

URI

https://hrcak.srce.hr/232086

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 978 *