Odgojno-obrazovne teme, Vol. 2 No. 3-4, 2019.
Prethodno priopćenje
Primjena suvremene tehnologije za procjenu razine ravnoteže kod djece rane školske dobi
Sanja Ljubičić
orcid.org/0000-0003-3311-009X
Biljana Trajkovski
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Ljubomir Antekoloić
orcid.org/0000-0002-9614-9138
; Kineziološki fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U svijetu brzog napretka informacijske i komunikacijske tehnologije učitelji imaju odgovornost baviti se tehnologijama. Tehnološki napredak se nužno mora primijeniti u nastavi Tjelesne i zdravstvene culture, jer kvalitetna dijagnostika motoričkih sposobnosti predstavlja temelj za planiranje i programiranje transformacijskih procesa. Svrha rada je utvrditi postojanje razlika između dječaka i djevojčica u iskazivanju statičke ravnoteže na pojedinačnoj (unilateralnoj) nozi dominantne (odrazne) noge primjenom suvremene tehnologije kao primjer dobre prakse. U istraživanju je sudjelovalo 80 djece rane školske dobi (38 dječaka i 42 djevojčice; 7-10 godina). Mjerenje statičke unilateralne ravnoteže provedeno je pomoću Gyko inercijskog sustava (Microgate, Bolzano, Italy). Unilateralni test ravnoteže proveden je u tri pokušaja po 20 sekundi. Promatrana je ukupna putanja tijela, kao i morfološke varijable: težina tijela i visina tijela. Za sve varijable izračunati su osnovni deskriptivni parametri, a za utvrđivanje statističke značajnosti između dječaka i djevojčica koristila se neparametrijska metoda Mann-Whitneyev U test. Obradom podataka utvrđeno je da postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u testu unilateralne ravnoteže (p<0,05). Djevojčice imaju manji ukupni varijabilitet tj. manju putanju tijela u odnosu na dječake (AS_ž= 494,76, AS_m= 704,34). Rezultati ove studije pokazali su da postoje značajne spolne razlike tijekom izvođenja unilateralnog testa ravnoteže kod djece od 7-10 godina u korist boljih rezultata kod djevojčica. U daljnjim istraživanjima razlike bi trebalo analizirati na većem uzorku i kod djece starije životne dobi, bliže pubertetu.
Ključne riječi
suvremena tehnologija; ravnoteža; djeca rane školske dobi
Hrčak ID:
232089
URI
Datum izdavanja:
23.12.2019.
Posjeta: 1.581 *