Informatologia, Vol. 40 No. 3, 2007.
Prethodno priopćenje
OBRAZOVANJE PROTIV/ILI ZA AGRESIVNU ULOGU TRŽIŠTA U POST-MODERNISTIČKOM DRUŠTVU
Jana Bezenšek
; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Sažetak
Posljedice koje su pokrenuli i prouzrokovali procesi globalizacije svjetskih su dimenzija, pa se je uobličila nova društvena i kulturna okolina s posve novim i i često neoubičajenim i neočekivanim običajima i suprotnostima, u kojima je tržište postalo novi odgajatelj: između obitelj, škole i socijalne okoline. Tržište i njegovi činitelji agresivno pritišću na populaciju, koju ne žele samo privući ka što većoj i nekritičnoj potrošnji, već ju brojnim nametnutim mehanizmima (podsvjesno) agresivno odgajaju u svoje potencijalne potrošače. Takav agresivan način djelatnosti tržištnih mehanizama pak pokreće nastanak prividnog svijeta potreba, pripadnosti, obezbjeđivanja vrijednosti društva u kojem žive. Autorica utvrđuje kako većina teorija o potrošnji, potrošače ne obrađuje kao misleće i slobodne pojedince koji (moguće) posve autonomno odlučuju o načinu i vrsti zadovoljavanja svojih (ne)realnih potreba, nego što s agresivnim socijalnim i ekonomskim modelima pritiskuju na razvitak njihove potrošačke orijentiranosti. Na njih ne pritišće samo sa iznimno šarenom i agresivnom ponudom, već i pomoću mas medija.
Ključne riječi
obrazovanje; tržište; ponašanje potrošaća
Hrčak ID:
21514
URI
Datum izdavanja:
28.9.2007.
Posjeta: 1.901 *