Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

FIZIČKO OPTEREĆENJE UČENIKA TEŽINOM ŠKOLSKIH TORBI U RAZDOBLJU PRIJELAZA IZ OSMOG U DEVETI RAZRED OSNOVNE ŠKOLE

Samo Fošnarič ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija
Irena Delčnjak Smrečnik ; Pedagoški fakultet, Sveučilište u Mariboru, Maribor, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 94 Kb

str. 207-210

preuzimanja: 689

citiraj


Sažetak

Rad prikazuje empirijsko istraživanje, koje se provelo sa svrhom rasvjetljavanja opterećenja učenika težinom školskih torbi. U istraživanje je bilo uključeno 107 učenika, u 5. razredu osnovnog školovanja koji su narednu godinu počeli u 7. razredu, sa programom devetogodišnjeg obrazovanja. Potvrđena je hipoteza, da u prosjeku težina školskih torbi kod 11-godišnjaka ne iznosi više od 10 %, što je najviša moguća gornja granica kod jednosatnog opterećenja. Kod jednu godinu starijih učenika (12-godišnjaci) ustanovili smo, da se je težina školskih torbi u prosjeku povećala za 3,59 % tjelesne težine učenika i tako predstavlja u odnosu na tjelesnu težinu 13,17%. Ustanovljeno je da se prekoračuje kritična granica. S obzirom na to, postoji statistički značajna razlika u težini školskih torbi između jednu godinu starijim odnosno mlađim učenicima (11-godišnjaci, 12-godišnjaci). Uzroke je potrebno pronaći u nastavnim planovima obiju razreda i većem broju nastavnih gradiva u 7. razredu devetogodišnje osnovne škole.

Ključne riječi

učenici; težina školske torbe; fizičko preopterećenje; osmogodišnja osnovna škola; devetogodišnja osnovna škola

Hrčak ID:

21515

URI

https://hrcak.srce.hr/21515

Datum izdavanja:

28.9.2007.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.079 *