Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31299/hrri.55.2.1
Istraživanje roditeljske percepcije digitalne tehnologije kod djece predškolske dobi u dvije točke mjerenja
Marina Kotrla Topić
orcid.org/0000-0001-9829-3056
; Institut društvenih znanosti Ivo Pilar – Centar Osijek
Marina Perković Kovačević
orcid.org/0000-0002-9616-1719
; Kliničko-bolnički centar Osijek
Ivana Duvnjak
orcid.org/0000-0001-8420-2125
; Filozofski fakultet Osijek
Sažetak
Kako bismo istražili kakva je percepcija digitalne tehnologije od strane roditelja predškolske djece u Hrvatskoj, kakva je roditeljska medijacija dječjih interakcija s digitalnim uređajima, proveli smo kvalitativno istraživanje s dva mjerenja. U prvom istraživanju provedeno je pet dubinskih intervjua s petero roditelja i njihove djece u dobi od 6 i 7 godina na temu upotrebe digitalne tehnologije. U ponovljenom istraživanju, godinu i pol dana kasnije, dubinskim intervjuima s istih pet obitelji, ispitali smo je li i u kojoj mjeri došlo do promjena u navedenim varijablama. Rezultati pokazuju kako roditelji digitalne medije često smatraju važnim za kognitivni i emocionalni razvoj djece, no istovremeno se pribojavaju mogućih negativnih posljedica njihova korištenja. Najčešće primjenjuju restriktivne oblike medijacije. Godinu i pol dana kasnije roditelji sve jasnije ističu kako im je potrebna potpora i daljnja edukacija o tome kako moderirati dječje interakcije s digitalnom tehnologijom.
Ključne riječi
digitalna tehnologija; roditeljska percepcija; medijacijske strategije; predškolska dob
Hrčak ID:
232887
URI
Datum izdavanja:
28.1.2020.
Posjeta: 3.338 *