Informatologia, Vol. 40 No. 4, 2007.
Stručni rad
OBRAZOVNI SOFTVER NAMIJENJEN UČENICIMA I UČITELJIMA U PRVA ČETIRI RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE
Slavoljub Hilčenko
; Osnovna škola „Nikola Vukičević“, Sombor, Srbija
Sažetak
Projekt ''Od igre do računala'' je rezultat višegodišnjeg rada, iskustva i istraživanja u praksi. Na našim prostorima on predstavlja pionirski pokušaj da se u razvoj obrazovnog softvera ugrade sva najnovija znanstvena saznanja na polju razvoja programa za učenje. Ciljnu grupu obrazovnog softvera predstavljaju učenici i učitelji od 1. do 4. razreda osnovne škole. Cijeli paket obuhvaća DVD kao osnovno nastavno sredstvo i ''Višenamjenski didaktičko-metodički priručnik'' namjenjen učiteljima. Na disku se nalazi sedam dijelova od kojih je pet nastavnih predmeta (1. mozgam-slažem; 2. mislim-radim; 3. snalaženje-okruženje; 4. računam-zbrajam 5. čitam-pišem; 6. sviram-komponiram i 7. mackam-trackam). Sadržaji dijelova nisu sistematizirano nastavno gradivo ovih predmeta već predstavljaju njihovu nadogradnju. One obuhvaćaju ukupno 175 animiranih zadataka u formi problemskih zadataka. Od tog broja, jednu četvrtinu zadataka čine zadaci praktičnog karaktera. Predstavljeni sadržaji u potpunosti pokrivaju izborni nastavni predmet ''Od igračke do računala'' za 1. razred osnovne škole. Disk osim toga sadrži i biblioteke crteža i zvuka sa preko 1000 jedinica, namjenjenih pripremi učiteljima i početnim koracima animiranja. Rad sa programom omogućava interesantniji način usvajanja i provjeru znanja i potiče razvoj logičkog mišljenja, opažanja i kombinatorike, tj. kognitivnih i konativnih sposobnosti, odnosno razvoja manipulativnih spretnosti ruku i poticanja kreativnosti putem rješavanja problemskih zadataka. Rješavajući zadatke, učenici nesvjesno stječu i svoja prva znanja u radu i rukovanju sa računalom.
Ključne riječi
instrukcijski dizajn; kognitivne teorije učenja; multimedijski principi; problemski zadaci; vještine
Hrčak ID:
21538
URI
Datum izdavanja:
27.12.2007.
Posjeta: 3.395 *