Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32728/mo.14.1.2019.03

O HRVATSKOME ŠKOLSTVU U ISTRI KROZ ČASOPISNE PRINOSE VIKTORA CARA EMINA

Vjekoslava Jurdana orcid id orcid.org/0000-0003-2277-3795 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Jurja Dobrile u Puli
Mariela Tomičić orcid id orcid.org/0009-0004-2912-6958 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Jurja Dobrile u Puli


Puni tekst: hrvatski pdf 912 Kb

str. 39-54

preuzimanja: 663

citiraj


Sažetak

Književno stvaralaštvo Viktora Cara Emina (1870. – 1963.) opsežno je i razno- liko, a uključuje tekstove i djela pisana za djecu. U ovome se radu prikazuju odabrani Carevi tekstovi i to iz dva hrvatska dječja časopisa u Istri koja je Car pokrenuo i uređi- vao. Zbog ograničenosti opsega rada ovdje su prikazana i analizirana (samo) dva Ca- reva teksta kao odabrani primjeri koji eksplicitno i slikovito prikazuju problematiku hrvatskoga školstva u Istri. Analiza pokazuje da je Carevo stvaralaštvo za djecu uveli- ke produkt onodobne političke situacije u Istri. Carev se prinos u časopisima pokazuje kao patriotsko-sentimentalan, didaktičan i nacionalno-politički prigodan. U prvome planu nije ostvarenje književnoumjetničke vrijednosti, već politička i aktivistička ulo- ga nacionalnoga osvješćivanja. Carevi tekstovi o školstvu dio su političke borbe za ra- zvoj hrvatskoga školstva u Istri, ali i autorovo obraćanje mladim čitateljima u njihovu vremenu i prostoru.

Ključne riječi

Viktor Car Emin; dječja književnost; školstvo; hrvatski narodni preporod u Istri; dječji časopis

Hrčak ID:

233166

URI

https://hrcak.srce.hr/233166

Datum izdavanja:

30.1.2020.

Posjeta: 1.806 *