Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

GAMIFIKACIJA KAO POSLOVNI MODEL U DIGITALNOM MARKETINGU I NJEGOVA PRIMJENA U TURIZMU

Monika Hordov orcid id orcid.org/0000-0003-4835-2702 ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Dominik Sikirić ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska
Aleksandra Krajnović orcid id orcid.org/0000-0003-0553-2690 ; Odjel za ekonomiju Sveučilišta u Zadru, Zadar, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 961 Kb

str. 17-35

preuzimanja: 787

citiraj


Sažetak

Danas živimo u eri kad potrošači doslovno čeznu za povezivanjem ljudi i stvari koje će im dati smisao životu, a istovremeno u eri kada zbog ubrzanog načina života cjelokupni marketing mora biti „on-the-go“. Kako bi se uspješno pridobili kupci u takvoj kaotičnoj eri komunikacija s klijentima treba vezivati, izazivati posebne emocije, prelaziti poznate granice i inspirirati klijente. Zbog toga brend menadžeri trebaju postepeno uvoditi peti element marketinškog miksa, a to je svrha brenda. Budući da brend menadžeri trebaju znati što motivira određenu ciljnu skupinu, što pobuđuje njihovu strast te, primjerice, koje igre vole, a u skladu s vječitom čovjekovom težnjom za igrom, autori u radu predstavljaju novi poslovni model, tzv. gamifikaciju (gejmifikaciju), koja se definira kao korištenje igara u marketinškim kampanjama. Kako bi implementacija ovakvog modela bila uspješna potrebno je klijenta postaviti na središnje mjesto, na način da se krene od njegovih emocija, životnog stila i/ili potrošačkog ponašanja. To je vrlo važno jer brend menadžeri u suvremenom visokokompetitivnom poslovnom okruženju žele saznati i opisati profile svojih klijenata upravo onako kako bi se mogao opisati najbolji prijatelj. To čini i osnovu modela gejmifikacije, za čiju je uspješnu implementaciju u suvremenim poslovnim uvjetima potrebna suvremena tehnologija, razvijen koncept CRM-a i primjena digitalnog marketinga. U ovom radu autori prikazuju model gamifikacije u digitalnom marketingu u turizmu na primjeru promocije i turističke valorizacije Zadra i njegove okolice.

Ključne riječi

digitalni marketing; digitalni brending; CRM; gamifikacija; gamifikacija u turizmu; modeli gamifikacije; gamifikacija u destinacijskom menadžmentu

Hrčak ID:

234529

URI

https://hrcak.srce.hr/234529

Datum izdavanja:

1.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.060 *