Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ ETIČKIH PITANJA NA PRIMJENU IZRAVNOG I INTERAKTIVNOG MARKETINGA

Davor Širola orcid id orcid.org/0000-0002-5902-511X ; Polytechnic of Rijeka, Vukovarska 58, 51000 Rijeka, Croatia
Ana-Marija Rendulić ; Polytechnic of Rijeka, Vukovarska 58, 51000 Rijeka, Croatia


Puni tekst: hrvatski pdf 785 Kb

str. 47-58

preuzimanja: 282

citiraj


Sažetak

Telemarketing, kataloški marketing, e-mail i drugi oblici izravnog i interaktivnog marketinga postali su snažan alat marketerima u oglašavanju, komuniciranju i prodaji posebice složenijih proizvoda i usluga novim i postojećim potrošačima te postprodajnim uslugama za postojeće potrošače. Ovakav način tržišne komunikacije već dugo prate različita etička pitanja, poput uznemiravanja, narušavanja privatnosti, nepravednog odnosa, obmana i prijevara, što je potaklo uvođenje registra 'ne zovi', razradu etičkih kodeksa za uporabu elektroničkih medija i telemarketinga, zakona o zaštiti potrošača te propisa o zaštiti podataka. To je nedavno posebno istaknuto kroz početak primjene EU uredbe o zaštiti podataka 2016/679. Istraživanjem mišljenja i iskustva potrošača i ponuđača o primjeni telemarketinga utvrđeno je da postoji povezanost percipirane etičnosti ponašanja telemarketera te zadovoljstva i povjerenja potrošača prema poslovnim subjektima koji koriste telemarketing. Slijedi da bolje poštivanje etičkih zahtjeva može donijeti telemarketerima veće povjerenje i zadovoljstvo potrošača, a posljedično moguće i lojalnije potrošače.

Ključne riječi

izravni marketing; telemarketing; etika u tržišnom komuniciranju

Hrčak ID:

234531

URI

https://hrcak.srce.hr/234531

Datum izdavanja:

1.3.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 959 *