Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

PROGRAMSKI JEZIK SCRATCH - PRIMJENA U EDUKACIJI

Toni Mrđen ; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik
Ivan Livaja ; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik
Jerko Acalin ; Veleučilište u Šibeniku, Šibenik


Puni tekst: hrvatski pdf 395 Kb

str. 115-123

preuzimanja: 4.646

citiraj


Sažetak

Računalna tehnologija nezaustavljivom brzinom prodire u svaki djelić ljudskog života i rada. Djeca nove tehnologije primaju na drugačiji način od odraslih, jer odrastaju s novim izazovima. Uloga učitelja je usmjeriti učenike kako kreativno koristiti informacijsku tehnologiju, te njome podignuti razinu obrazovanja u cjelini. Informatika je idealno područje
kroz koje se kod djece mogu razvijati vještine koje su nužne za cjeloživotno učenje, poput logičkog, stvaralačkog i apstraktnog mišljenja, kreativnosti, učenja metodom pokušaja i pogrešaka, stalnim dopunjavanjem i ispravljanjem vlastitog rješenja te korištenjem različitih izvora znanja. Korištenje osnovnih alata za rad na računalu je svakako korisno, kao što je korisno i poznavati osnove programiranja. I dok danas djeca, sutra odrasli, možda neće kroz život morati programirati, dobro će im doći praktično znanje o načinu na koji funkcioniraju tehnologije koje koriste i okvirno shvaćanje toga što s njima mogu postići.
Jedan od alata za početno učenje programiranja je Scratch, programski jezik i razvojno
okruženje za stvaranje priča, igara, animacija, glazbe i drugih interaktivnih sadržaja na
računalu, posebno osmišljen kako bi bio pristupačan i zanimljiv djeci. U ovom radu bit će
objašnjen način programiranja aplikacija u Scratchu, te će na jednostavnim primjerima
biti prikazana struktura programa sastavljena od grafi čkih blokova koji predstavljaju
naredbe.

Ključne riječi

Scratch; programiranje; apstraktno mišljenje.

Hrčak ID:

235564

URI

https://hrcak.srce.hr/235564

Datum izdavanja:

23.12.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.641 *