Pregledni rad
https://doi.org/10.21857/y6zolb84gm
Usmjerenost razvijanju novih dimenzija učenja i učinkovitog profesionalnog razvoja učitelja
Daria Tot
orcid.org/0000-0002-8530-0875
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Postmoderno doba, zbog digitalne i komunikacijske revolucije, utjecaja globalizacije i primjene tržišnih načela u obrazovanju, za učitelje je izazov u zajednici koja uči i stvara razvoj potencijala za inovacije i društvo znanja (Hargreaves i Lo, 2000.). Međutim, postoje i određene prepreke u vidu nastojanja za oduzimanjem profesionalne autonomije propisivanjem centraliziranih kurikula i pritiscima vanjskih testiranja i vrednovanja. Zbog kompleksnosti svoje profesije, učitelji nastoje pronaći ravnotežu između vlastite želje za učenjem i prilagodbe odgojno-obrazovnim situacijama u praksi. Za razliku od tradicionalnih, nove dimenzije profesionalnog učenja aktivnim sudjelovanjem učitelja pridonose njegovu osobnom i profesionalnom razvoju pružajući istodobno mogućnost generiranja znanja i ideja usmjerenih kvalitetnijoj nastavi. Radi se o učiteljima koji se refleksivno angažiraju i kontinuirano usavršavaju te pritom utječu na strukture i kulturno tkivo škole. U radu se daje pregled različitih pristupa novim dimenzijama učenja i profesionalnog razvoja učitelja te ističu prednosti kulturno-induktivnog pristupa u smislu povećanja učiteljskog utjecaja i angažmana u sklopu vlastitog formalnog i neformalnog profesionalnog učenja.
Ključne riječi
profesionalno učenje; vrednovanje i samovrednovanje učitelja; učinkovit profesionalni razvoj učitelja
Hrčak ID:
235779
URI
Datum izdavanja:
12.2.2020.
Posjeta: 2.180 *