Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.31192/np.18.1.3
Efarmologija: pledoaje za novu znanost i novu paradigmu obrazovanja
Amir Muzur
orcid.org/0000-0002-9770-6733
; Medicinski fakultet, Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini i Fakultet zdravstvenih studija, Katedra za javno zdravstvo, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Iva Rinčić
orcid.org/0000-0003-1028-8813
; Medicinski fakultet, Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini i Fakultet zdravstvenih studija, Katedra za javno zdravstvo, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Jiwon Shim
; Sveučilište Chung-Ang, Institut za istraživanja u humanističkim znanostima, Seul, Koreja
Sunyong Byun
; Seulsko nacionalno sveučilište za obrazovanje, Katedra za etičko obrazovanje, Seul, Koreja
Sažetak
Tehnološki razvitak karakterizira niz povezanih fenomena – digitalizacija, informatizacija, robotizacija i globalizacija – koji rezultiraju stalnim i bitnim prilagodbama ljudskog mozga i ponašanja. Ove prilagodbe bude interes brojnih disciplina, ali njihovo sustavno proučavanje, zapravo, izostaje. U ovome članku se, uz navođenje mnogih područja i primjera prilagodbi, sugerira ustrojavanje nove znanosti – efarmologije (od grč. epharmozein = prilagođavati se) koja bi na sveobuhvatan način pristupila prikupljanju i obradi podataka iz raznih opservacija i studija te temeljem razlučivanja poželjnih od nepoželjnih adaptacija mogla utjecati na zakonodavstvo i reformu obrazovanja.
Ključne riječi
digitalizacija; efarmologija; obrazovanje; znanost
Hrčak ID:
235992
URI
Datum izdavanja:
20.3.2020.
Posjeta: 2.063 *