Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.31192/np.18.1.3

Efarmologija: pledoaje za novu znanost i novu paradigmu obrazovanja

Amir Muzur orcid id orcid.org/0000-0002-9770-6733 ; Medicinski fakultet, Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini i Fakultet zdravstvenih studija, Katedra za javno zdravstvo, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Iva Rinčić orcid id orcid.org/0000-0003-1028-8813 ; Medicinski fakultet, Katedra za društvene i humanističke znanosti u medicini i Fakultet zdravstvenih studija, Katedra za javno zdravstvo, Sveučilište u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Jiwon Shim ; Sveučilište Chung-Ang, Institut za istraživanja u humanističkim znanostima, Seul, Koreja
Sunyong Byun ; Seulsko nacionalno sveučilište za obrazovanje, Katedra za etičko obrazovanje, Seul, Koreja


Puni tekst: engleski pdf 101 Kb

str. 39-45

preuzimanja: 685

citiraj


Sažetak

Tehnološki razvitak karakterizira niz povezanih fenomena – digitalizacija, informatizacija, robotizacija i globalizacija – koji rezultiraju stalnim i bitnim prilagodbama ljudskog mozga i ponašanja. Ove prilagodbe bude interes brojnih disciplina, ali njihovo sustavno proučavanje, zapravo, izostaje. U ovome članku se, uz navođenje mnogih područja i primjera prilagodbi, sugerira ustrojavanje nove znanosti – efarmologije (od grč. epharmozein = prilagođavati se) koja bi na sveobuhvatan način pristupila prikupljanju i obradi podataka iz raznih opservacija i studija te temeljem razlučivanja poželjnih od nepoželjnih adaptacija mogla utjecati na zakonodavstvo i reformu obrazovanja.

Ključne riječi

digitalizacija; efarmologija; obrazovanje; znanost

Hrčak ID:

235992

URI

https://hrcak.srce.hr/235992

Datum izdavanja:

20.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.063 *