Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.18.1.13

Preferencije učenika prema aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture

Jasna Šulentić Begić orcid id orcid.org/0000-0003-4838-0324 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Amir Begić orcid id orcid.org/0000-0003-2152-9563 ; Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Ivana Pušić orcid id orcid.org/0000-0002-8386-2137 ; Osnovna škola Ivana Kozarca, Županja, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 163 Kb

str. 185-202

preuzimanja: 1.037

citiraj


Sažetak

Od školske godine 2019./2020. nastava Glazbene kulture treba se realizirati prema Kurikulumu nastavnog predmeta Glazbena kultura za osnovne škole i Glazbena umjetnost za gimnazije koji će tijekom tri godine ući u sve razrede osnovne škole. U nastavi se realizira otvoreni kurikulum koji učiteljima omogućuje da učenje i podučavanje prilagođavaju interesima i sposobnostima učenika te vlastitim sklonostima. U okviru rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi preferencije učenika prema različitim aktivnostima i sadržajima u nastavi Glazbene kulture te otkriti postoje li razlike u preferencijama s obzirom na razred, spol učenika te (ne)pohađanje izvannastavne/izvanškolske glazbene aktivnosti. Istraživanje, koje se odvijalo tijekom 2018. godine, obuhvatilo je 280 ispitanika, tj. anketirani su učenici četvrtog, šestog i osmog razreda. Rezultati pokazuju da učenici imaju pozitivan stav prema nastavi Glazbene kulture i da najviše preferiraju pjevanje, a zatim slušanje glazbe i glazbene igre. Međutim, zastupljenost aktivnosti i sadržaja, osim pjevanja, nije proporcionalna učeničkim preferencijama. Preferencije prema glazbenim aktivnostima s obzirom na spol učenika pokazuju kako se pojedine aktivnosti nalaze na istom mjestu i kod učenika i kod učenica. Također, slušanje glazbe više preferiraju učenici koji glazbenu izvannastavnu/izvanškolsku aktivnost nisu polazili ili je ne polaze. Zaključno, smatramo da bi se glazbene preferencije učenika trebale uzeti u obzir prilikom osmišljavanja nastavnih jedinica, izbora glazbe i organiziranja i izvođenja nastave.

Ključne riječi

aktivnosti i sadržaji; Glazbena kultura; otvoreni model/kurikulum; preferencije učenika

Hrčak ID:

236065

URI

https://hrcak.srce.hr/236065

Datum izdavanja:

20.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.388 *