Medijske studije, Vol. 10 No. 20, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.10.20.6
Generacijski obrasci konzumacije digitalnih vijesti: od tradicionalista do milenijskih minimalista
Dina Vozab
orcid.org/0000-0001-8718-2553
; Fakultet političkih znanosti, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Digitalno okruženje visokog izbora (Prior, 2007; Van Aelst i sur., 2017) dovodi do fragmentirane i polarizirane konzumacije vijesti. Pojam informativnih repertoara uveden je kako bi se analizirale medijske upotrebe u krosmedijskom okruženju. Otkriveni su raznoliki informativni repertoari u različitim zemljama, ovisno o dobi i socioekonomskom statusu, koji utječu na političko znanje i participaciju (Diehl i sur., 2018; Edgerly i sur., 2018; Strömbäck i sur., 2018; Wolfsfeld i sur., 2016). Cilj ovog istraživanja jest identificirati različite informativne repertoare u Hrvatskoj i testirati učinke generacijske pripadnosti i socioekonomskog statusa na formiranje tih repertoara. Pokazalo se s vremenom da su dob i politički interes važniji prediktori sve raznolikije i polariziranije konzumacije vijesti (Bergström i sur., 2019; Strömbäck i sur., 2013). Ova studija raspravlja o međuodnosu između sociodemografskih faktora i političkog interesa u oblikovanju konzumacije vijesti među različitim generacijama. Analiza se temelji na podacima iz istraživanja Reuters Digital News Survey provedenog u Hrvatskoj 2018. godine. Analiza latentnih klasa s kovarijatima koji ih oblikuju korištena je za identifikaciju informativnih repertoara. Analiza je rezultirala identifikacijom pet informativnih repertoara: minimalisti, korisnici digitalnih medija, tradicionalisti, korisnici komercijalnih medija i eklektici.
Ključne riječi
publike; fragmentacija; informativni repertoari; generacije; politički interes
Hrčak ID:
236144
URI
Datum izdavanja:
24.3.2020.
Posjeta: 2.991 *