Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.20901/ms.10.20.7

Generacijska perspektiva digitalne pismenosti u Gani u 21. stoljeću: već zaostali?

Delali Adjoa Dovie ; University of Ghana, Accra, Ghana
Dan-Bright S. Dzorgbo ; University of Ghana, Accra, Ghana
Charles C. Mate-Kole ; University of Ghana, Accra, Ghana
Helen Nana Mensah orcid id orcid.org/0000-0001-7028-0106 ; Dominion University College, Accra, Ghana
Albert Foli Agbe ; Dominion University College, Accra, Ghana
Alexander Attiogbe ; University of Ghana, Accra, Ghana
Gloria Dzokoto ; Dominion University College, Accra, Ghana


Puni tekst: engleski pdf 584 Kb

str. 127-152

preuzimanja: 586

citiraj


Sažetak

Rad istražuje vezu između različitih generacija i digitalne pismenosti. Za potrebe istraživanja jednostavnim slučajnim uzorkovanjem odabran je 361 ispitanik, dok je 10 ispitanika odabrano namjernim uzorkovanjem. Autori su koristili mješovite metode, uključujući i metodu ankete. Podaci su podvrgnuti bivarijatnim, korelacijskim i tematskim analizama. Rezultati pokazuju da su mlađe osobe digitalno aktivnije i digitalno vještije u usporedbi sa starijima, što ukazuje na postojanje digitalnog jaza između dvije distinktivne generacije kada je riječ o tehnološkim sposobnostima. Na to značajno utječe razdoblje kada su ispitanici rođeni, s obzirom na to da se svaka generacija susreće sa specifičnim tehnološkim inovacijama, socijalizacijskim obrascima i obrascima samoorganizirajuće socijalne interakcije. Zaključuje se da su digitalno opismenjavanje i prakticiranje digitalne pismenosti značajni za oblikovanje generacijskih interakcija, uključujući i prilagodbu na korištenje digitalnih uređaja u starijoj dobi.

Ključne riječi

generacije; digitalne vještine; socijalne interakcije; socijalizacija; zdravlje; digitalni uređaji

Hrčak ID:

236145

URI

https://hrcak.srce.hr/236145

Datum izdavanja:

24.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.427 *