Medijske studije, Vol. 10 No. 20, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.20901/ms.10.20.7
Generacijska perspektiva digitalne pismenosti u Gani u 21. stoljeću: već zaostali?
Delali Adjoa Dovie
; University of Ghana, Accra, Ghana
Dan-Bright S. Dzorgbo
; University of Ghana, Accra, Ghana
Charles C. Mate-Kole
; University of Ghana, Accra, Ghana
Helen Nana Mensah
orcid.org/0000-0001-7028-0106
; Dominion University College, Accra, Ghana
Albert Foli Agbe
; Dominion University College, Accra, Ghana
Alexander Attiogbe
; University of Ghana, Accra, Ghana
Gloria Dzokoto
; Dominion University College, Accra, Ghana
Sažetak
Rad istražuje vezu između različitih generacija i digitalne pismenosti. Za potrebe istraživanja jednostavnim slučajnim uzorkovanjem odabran je 361 ispitanik, dok je 10 ispitanika odabrano namjernim uzorkovanjem. Autori su koristili mješovite metode, uključujući i metodu ankete. Podaci su podvrgnuti bivarijatnim, korelacijskim i tematskim analizama. Rezultati pokazuju da su mlađe osobe digitalno aktivnije i digitalno vještije u usporedbi sa starijima, što ukazuje na postojanje digitalnog jaza između dvije distinktivne generacije kada je riječ o tehnološkim sposobnostima. Na to značajno utječe razdoblje kada su ispitanici rođeni, s obzirom na to da se svaka generacija susreće sa specifičnim tehnološkim inovacijama, socijalizacijskim obrascima i obrascima samoorganizirajuće socijalne interakcije. Zaključuje se da su digitalno opismenjavanje i prakticiranje digitalne pismenosti značajni za oblikovanje generacijskih interakcija, uključujući i prilagodbu na korištenje digitalnih uređaja u starijoj dobi.
Ključne riječi
generacije; digitalne vještine; socijalne interakcije; socijalizacija; zdravlje; digitalni uređaji
Hrčak ID:
236145
URI
Datum izdavanja:
24.3.2020.
Posjeta: 2.198 *