Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

UTJECAJ CHATBOT OGLAŠAVANJA NA PERFOMANSE OGLAŠIVAČKE KAMPANJE

Petra Zečević ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Anica Hunjet orcid id orcid.org/0000-0003-1679-4573 ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia
Dijana Vuković orcid id orcid.org/0000-0003-2900-1210 ; University North, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 268 Kb

str. 1-17

preuzimanja: 1.240

citiraj


Sažetak

Danas, u vrijeme rastuće prezasićenosti oglašivačkog tržišta, mnoge znanstvene analize ukazuju na nepobitnu činjenicu početka potpuno nove ere komuniciranja. Sukladno navedenom, marketing i oglašavanje danas bilježi značajne promjene. Ono što je prije deset godina bilo dominantno (SEO, SEM, oglašavanje na društvenim mrežama itd.) danas se ubraja u kategoriju tradicionalnih medija. Razvoj tehnologije te pojava i razvoj umjetne inteligencije analizirati će se u radu u kontekstu digitalne transformacije. Drugim riječima, umjetna je inteligencija sa svim svojim mogućnostima promijenila digitalni oglašivački krajolik. Jedan od alata promjene su chatbotovi – automatizirani chat sustavi koji prikupljaju podatke na temelju ponašanja korisnika na internetu i tako postaju moćno oružje oglašivača koji, otvarajući razgovor sa korisnicima, potrošačima na neupadljiv i prirodniji način plasiraju oglase. Kako trend korištenja chatbotova u svijetu raste iz dana u dan, iz dostupnih radova i literature nije jasno vidljivo kakva je situacija na malom hrvatskom oglašivačkom tržištu. Stoga je upravo cilj ovog rada utvrditi povezanost chatbot oglašavanja i rezultata kampanja, a samim time ukazati na učinkovitost ovakvog načina oglašavanja.

Ključne riječi

chatbot; umjetna inteligencija; Facebook aplikacija; razgovor sa klijentom; digitalni trend

Hrčak ID:

236215

URI

https://hrcak.srce.hr/236215

Datum izdavanja:

15.3.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.211 *