Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

MARKETING INFORMACIJSKI SUSTAVI ZA OTKRIVANJE PREFERNCIJA POTROŠAČA U PROCESU DONOŠENJA ODLUKA O KUPOVINI

Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Slavo Kukić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Dražena Tomić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 1.256 Kb

str. 16-22

preuzimanja: 2.072

citiraj


Sažetak

Spoznati preferencije potrošača je složen istraživački zadatak. Proces izbora nekog proizvoda i njegova kupovina temelji na većem broju dimenzija, kriterija i faktora koji konvergiraju u svijesti potrošača u trenutku kupovine. Zato je poseban istraživački zadatak je otkriti što potrošač ocjenjuje u procesu izbora proizvoda, koja njegova svojstva i obilježja. U radu se polazi od pretpostavke da kupac uvijek postavlja određene kriterije i na temelju subjektivne procjene njihovih relativnih važnosti donosi odluku i bira određenu alternativu. Kompleksnost odluke i napor potrošača je izravno proporcionalan iznosu novca potrebnog za kupovinu. Ipak, proces kupovine je izomorfan u odnosu na proizvod koji se kupuje. Drugim riječima, proces kupovine slijedi određene zakonitosti i logiku neovisnu o predmetu kupovine. Pretpostavka je da se kupovina temelji na vrednovanju različitih kriterija i alternativa. Zato je nužno prikupiti veliki broj podataka, obaviti složene obrade nad tim podacima i spoznati preferencije potrošača. Takav istraživački zadatak je moguće obaviti samo izgradnjom odgovarajućeg marketing informacijskog sustava za potporu odlučivanju.

Ključne riječi

marketing informacijski sistemi; preferencije potrošaća; analitički hijerarhijski procesi; faktor inkonzistencije

Hrčak ID:

21823

URI

https://hrcak.srce.hr/21823

Datum izdavanja:

20.3.2008.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.730 *