Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

MARKETING INFORMACIJSKI SUSTAVI ZA OTKRIVANJE PREFERNCIJA POTROŠAČA U PROCESU DONOŠENJA ODLUKA O KUPOVINI

Brano Markić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Slavo Kukić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Dražena Tomić ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 1.256 Kb

str. 16-22

preuzimanja: 1.748

citiraj


Sažetak

Spoznati preferencije potrošača je složen istraživački zadatak. Proces izbora nekog proizvoda i njegova kupovina temelji na većem broju dimenzija, kriterija i faktora koji konvergiraju u svijesti potrošača u trenutku kupovine. Zato je poseban istraživački zadatak je otkriti što potrošač ocjenjuje u procesu izbora proizvoda, koja njegova svojstva i obilježja. U radu se polazi od pretpostavke da kupac uvijek postavlja određene kriterije i na temelju subjektivne procjene njihovih relativnih važnosti donosi odluku i bira određenu alternativu. Kompleksnost odluke i napor potrošača je izravno proporcionalan iznosu novca potrebnog za kupovinu. Ipak, proces kupovine je izomorfan u odnosu na proizvod koji se kupuje. Drugim riječima, proces kupovine slijedi određene zakonitosti i logiku neovisnu o predmetu kupovine. Pretpostavka je da se kupovina temelji na vrednovanju različitih kriterija i alternativa. Zato je nužno prikupiti veliki broj podataka, obaviti složene obrade nad tim podacima i spoznati preferencije potrošača. Takav istraživački zadatak je moguće obaviti samo izgradnjom odgovarajućeg marketing informacijskog sustava za potporu odlučivanju.

Ključne riječi

marketing informacijski sistemi, preferencije potrošaća, analitički hijerarhijski procesi, faktor inkonzistencije

Hrčak ID:

21823

URI

https://hrcak.srce.hr/21823

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.426 *