Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi39204

Monaldijeva klasifikacija glazbe u osmom poglavlju djela Irena, iliti o ljepoti (1599.)

Monika Jurić Janjik orcid id orcid.org/0000-0003-1507-4179 ; Sveučilište u Zagrebu, Muzička akademija, Trg Republike Hrvatske 12, HR–10000 Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 306 Kb

str. 347-358

preuzimanja: 582

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 306 Kb

str. 347-358

preuzimanja: 285

citiraj


Sažetak

Dubrovački renesansni filozof i pjesnik Miho Monaldi (1540. – 1592.) u svojoj je estetičkoj raspravi Irena, iliti o ljepoti (Irene, overo della belleza, Venecija, 1599.) glazbenoj problematici posvetio čitavo poglavlje – Dialogo ottavo (fol. 135–153) – da bi predstavio svojevrsnu opću teoriju glazbene umjetnosti. U tom se poglavlju Monaldi detaljno bavio pojedinim aspektima glazbe, a to su: podjela glazbe na različite vrste, intervali, značenje u glazbi, funkcije glazbe, modusi, glazbala, odnos između glazbe i politike, odnos između glazbe i drugih »predmeta sluha« te kriteriji za postizanje »ispravne glazbe«. Radi se, dakle, o prilično velikom broju tema vezanih uz glazbenu problematiku, zbog čega se to Monaldijevo djelo smatra najznačajnijim doprinosom refleksiji o glazbi na hrvatskom području u renesansnome razdoblju. U svojoj klasifikaciji glazbe Monaldi je prednost dao vokalnoj glazbi (u odnosu na instrumentalnu), što je u potpunome skladu s općim renesansnim poimanjem glazbe.

Ključne riječi

glazba; renesansa; Dubrovnik; Miho Monaldi; estetika; klasifikacija glazbe

Hrčak ID:

236957

URI

https://hrcak.srce.hr/236957

Datum izdavanja:

17.8.2019.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.483 *