Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/mo.26.2.4
Usporedba spoznajnog i emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole
Sabina Vidulin
orcid.org/0000-0003-4840-9174
; Muzička akademija u Puli, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Marlena Plavšić
orcid.org/0000-0003-4035-6610
; Filozofski fakultet u Puli, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Hrvatska
Valnea Žauhar
orcid.org/0000-0003-4892-0650
; Filozofski fakultet, Sveučilište u Rijeci, Hrvatska
Sažetak
Cilj je slušanja glazbe u školi oblikovati kulturno-umjetnički svjetonazor učenica i učenika te doprinijeti njihovom estetskom odgoju. U hrvatskim osnovnim školama realizira se prema tzv. standardnom modelu kojemu je težište na spoznajnoj dimenziji. Kako bi se povećali pozornost, motivacija, slušalačke navike i prihvaćanje umjetničke glazbe, predlaže se spoznajno-emocionalni pristup koji višemodalno povezuje glazbene i izvanglazbene sadržaje. Cilj istraživanja bio je usporediti utjecaje spoznajno-emocionalnog i standardnog pristupa u nastavi glazbene kulture na spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Sudjelovalo je 557 učenika i učenica iz 30 petih razreda. Slušali su Hačaturjanovu Maskaradu, Beethovenovu Wellingtonovu pobjedu, Rimski Korsakovljevu Šeherezadu i Fauréovu Pavanu te odgovarali na pitanja vezana za spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe. Petnaest razreda imalo je nastavu po standardnom, a 15 razreda po spoznajno emocionalnom pristupu. U spoznajnom aspektu odgovori učenika i učenica uglavnom se nisu razlikovali. U emocionalnom aspektu, u Šeherezadi i Pavani nešto su intenzivnije doživljavane dominantne emocije kada je bio primijenjen spoznajno-emocionalni pristup.
Ključne riječi
slušanje glazbe; glazbena djela; nastava glazbene kulture; standardni pristup; spoznajno-emocionalni pristup
Hrčak ID:
237830
URI
Datum izdavanja:
30.4.2020.
Posjeta: 3.651 *