Market-Tržište, Vol. 18 No. 1-2, 2006.
Pregledni rad
Marketing podatkovnih usluga mobilne komunikacije
Stanislav Marušić
orcid.org/0000-0002-8398-4978
; Ericsson Nikola Tesla
Sažetak
Povećanje prihoda po korisniku vrlo je bitno za poslovanje mobilnih operatera s obzirom na to da je na mnogim tržištima smanjen rast prometa od govornih usluga u mobilnim mrežama. Istovremeno, pojavila se tehnološki snažnija platforma koja širom svijeta omogućuje naprednije podatkovne usluge mobilne komunikacije. Iz tih razloga podatkovne usluge mobilne komunikacije nude velike mogućnosti operatorima u nadolazećem razdoblju. Ključno mjesto u ponudi novih i postojećih podatkovnih usluga ima marketing. Iskustva u uvođenju različitih usluga, ponajprije usporedba japanskih i iskustava u ostatku svijeta, pokazuju da različite strategije i marketinški miks pri uvođenju podatkovnih usluga dovode do dijametralno različite uspješnosti poslovanja u području podatkovnih usluga mobilnih komunikacija. U ovome radu istražene su potrebe i preferencije korisnika mobilne komunikacije na hrvatskom tržištu. Posebice su istražene preferencije hrvatskih korisnika u sljedećim područjima: najkorištenije i potencijalno najzanimljivije podatkovne usluge, preferirani način plaćanja ovih usluga, važnost sigurnosti transakcija kod usluga mobilnoga plaćanja i usporedba korištenja te interesa za navedene usluge u korisnika s naprednijim i starijim generacijama mobilnoga telefona. Dobiveni rezultati impliciraju da je za pravi uzlet nove generacije podatkovnih usluga potrebna prisutnost ciljanih usluga u medijima tako da se jasno (i atraktivno) iskaže što potencijalni korisnici njima dobivaju, uz niže određene cijene (ili promotina razdoblja povoljnijeg korištenja) te lako aktiviranje i korištenje same usluge. Za brže usvajanje i veće korištenje podatkovnih usluga mobilne komunikacije prijeko je potrebno i postojanje atraktivnih sadržaja i aplikacija, a što zahtijeva fair dogovore između svih sudionika u pružanju usluga ove vrste.
Ključne riječi
podatkovne usluge mobilne komunikacije; marketing; marketinški miks; tržište mobilnih komunikacija
Hrčak ID:
21980
URI
Datum izdavanja:
1.12.2006.
Posjeta: 3.241 *