Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

Marketing podatkovnih usluga mobilne komunikacije

Stanislav Marušić orcid id orcid.org/0000-0002-8398-4978 ; Ericsson Nikola Tesla


Puni tekst: hrvatski pdf 446 Kb

str. 41-52

preuzimanja: 1.403

citiraj


Sažetak

Povećanje prihoda po korisniku vrlo je bitno za poslovanje mobilnih operatera s obzirom na to da je na mnogim tržištima smanjen rast prometa od govornih usluga u mobilnim mrežama. Istovremeno, pojavila se tehnološki snažnija platforma koja širom svijeta omogućuje naprednije podatkovne usluge mobilne komunikacije. Iz tih razloga podatkovne usluge mobilne komunikacije nude velike mogućnosti operatorima u nadolazećem razdoblju. Ključno mjesto u ponudi novih i postojećih podatkovnih usluga ima marketing. Iskustva u uvođenju različitih usluga, ponajprije usporedba japanskih i iskustava u ostatku svijeta, pokazuju da različite strategije i marketinški miks pri uvođenju podatkovnih usluga dovode do dijametralno različite uspješnosti poslovanja u području podatkovnih usluga mobilnih komunikacija. U ovome radu istražene su potrebe i preferencije korisnika mobilne komunikacije na hrvatskom tržištu. Posebice su istražene preferencije hrvatskih korisnika u sljedećim područjima: najkorištenije i potencijalno najzanimljivije podatkovne usluge, preferirani način plaćanja ovih usluga, važnost sigurnosti transakcija kod usluga mobilnoga plaćanja i usporedba korištenja te interesa za navedene usluge u korisnika s naprednijim i starijim generacijama mobilnoga telefona. Dobiveni rezultati impliciraju da je za pravi uzlet nove generacije podatkovnih usluga potrebna prisutnost ciljanih usluga u medijima tako da se jasno (i atraktivno) iskaže što potencijalni korisnici njima dobivaju, uz niže određene cijene (ili promotina razdoblja povoljnijeg korištenja) te lako aktiviranje i korištenje same usluge. Za brže usvajanje i veće korištenje podatkovnih usluga mobilne komunikacije prijeko je potrebno i postojanje atraktivnih sadržaja i aplikacija, a što zahtijeva fair dogovore između svih sudionika u pružanju usluga ove vrste.

Ključne riječi

podatkovne usluge mobilne komunikacije; marketing; marketinški miks; tržište mobilnih komunikacija

Hrčak ID:

21980

URI

https://hrcak.srce.hr/21980

Datum izdavanja:

1.12.2006.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.241 *