Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.46640/imr.9.16.7

Preliminarna komunikacija i istraživanje u serijama humanističke sociologije:Modeli prihvaćanja novih tehnologija na radnom mjestu kroz utjecaj komunikacije na ponašanje pojedinca

Maša Martinić ; NEWTON Technologies Adria
Jelena Hadžić ; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Presscut d.o.o.
Marko Poljak orcid id orcid.org/0000-0003-2786-4485 ; Alma Mater Europea


Puni tekst: engleski pdf 615 Kb

str. 2559-2577

preuzimanja: 349

citiraj


Sažetak

Novom tehnologijom naziva se bilo koji skup produktivnih tehnika koji nudi značajna poboljšanja. Ono što se vidi kao novo očito je podložno neprestanoj redefiniciji, budući da se događaju uzastopne promjene u razvoju tehnologije. Društveni i politički učinak novih tehnologija složen je i podložan razlikama u upravljačkim strategijama, otporu radnika i mnoštvom drugih kulturnih i političkih okolnosti. Korisničko usvajanje novih tehnologija i modela koji objašnjavaju njihova ponašanja je aktualan istraživački problem.
Utvrđivanje čimbenika koji utječu na prihvaćanje novih tehnologija razumijeva se razvojem modela prihvaćanja tehnologije i teorija s različitim teoretskim uvidima, varijablama i mjerenjima. Prepoznavanje potreba pojedinaca ujedno je i prepoznavanje čimbenika koji utječu na prihvaćanje ili odbijanje novih tehnologija. Istraživači danas mogu konceptualizirati modele prihvaćanja koji mogu utjecati na prethodne, trenutačne, ali i buduće primjene navedenih modela. Tijekom studije slučaja, 50 korisnika nove tehnologije u Hrvatskoj je ispitano za prednosti i mane te je zaključeno da će većina imati koristi od iste.

Ključne riječi

nove tehnologije; prihvaćanje tehnologije; modeli prihvaćanja tehnologije; društvena humanistika; komunikologija; interakcija čovjeka i računala

Hrčak ID:

238333

URI

https://hrcak.srce.hr/238333

Datum izdavanja:

27.5.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.128 *