Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.46640/imr.9.16.7
Preliminarna komunikacija i istraživanje u serijama humanističke sociologije:Modeli prihvaćanja novih tehnologija na radnom mjestu kroz utjecaj komunikacije na ponašanje pojedinca
Maša Martinić
; NEWTON Technologies Adria
Jelena Hadžić
; Fakultet hrvatskih studija Sveučilišta u Zagrebu, Presscut d.o.o.
Marko Poljak
orcid.org/0000-0003-2786-4485
; Alma Mater Europea
Sažetak
Novom tehnologijom naziva se bilo koji skup produktivnih tehnika koji nudi značajna poboljšanja. Ono što se vidi kao novo očito je podložno neprestanoj redefiniciji, budući da se događaju uzastopne promjene u razvoju tehnologije. Društveni i politički učinak novih tehnologija složen je i podložan razlikama u upravljačkim strategijama, otporu radnika i mnoštvom drugih kulturnih i političkih okolnosti. Korisničko usvajanje novih tehnologija i modela koji objašnjavaju njihova ponašanja je aktualan istraživački problem.
Utvrđivanje čimbenika koji utječu na prihvaćanje novih tehnologija razumijeva se razvojem modela prihvaćanja tehnologije i teorija s različitim teoretskim uvidima, varijablama i mjerenjima. Prepoznavanje potreba pojedinaca ujedno je i prepoznavanje čimbenika koji utječu na prihvaćanje ili odbijanje novih tehnologija. Istraživači danas mogu konceptualizirati modele prihvaćanja koji mogu utjecati na prethodne, trenutačne, ali i buduće primjene navedenih modela. Tijekom studije slučaja, 50 korisnika nove tehnologije u Hrvatskoj je ispitano za prednosti i mane te je zaključeno da će većina imati koristi od iste.
Ključne riječi
nove tehnologije; prihvaćanje tehnologije; modeli prihvaćanja tehnologije; društvena humanistika; komunikologija; interakcija čovjeka i računala
Hrčak ID:
238333
URI
Datum izdavanja:
27.5.2020.
Posjeta: 1.788 *