Filozofska istraživanja, Vol. 39 No. 3, 2019.
Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/fi39308
Povezanost teorije kritičkog mišljenja s promišljanjem o odgoju Erazma Roterdamskog
Miro Dundić
; Hercegovačka 64, HR–21000 Split
Bruno Ćurko
orcid.org/0000-0002-5291-4897
; Sveučilište u Splitu, Filozofski fakultet, Poljička cesta 35, HR–21000 Split
Sažetak
Erazmo Roterdamski smatrao je da obrazovanje djece treba započeti u ranoj dobi. Da bismo što bolje razumjeli Erazmove teorije o odgoju, u članku se analizira Erazmov pojam eruditio, ali i ostali pojmovi kao što su: ratio, usus i philosophia. Ukazuje se na zanimljivu poveznicu koja se može povući između suvremenog pojma kritičkog mišljenja i Erazmova pojma eruditio. Isto tako, za razumijevanje Erazmova poimanja odgoja (ali i povezanosti njegove teorije sa suvremenim teorijama kritičkog mišljenja) analiziran je Erazmov opis karakteristika dobrog učitelja. Navedeni opis dobrog učitelja, u nekim aspektima, povezuje Erazma sa suvremenim teoretičarima (i praktičarima) kao što su John Dewey i Oscar Brenifier. Erazmo za rano uvježbavanje zaključivanja nudi basne, vježbe jezika i poslovice, kao što je slučaj i kod suvremenih teoretičara i praktičara kritičkog mišljenja te filozofije s djecom.
Ključne riječi
Erazmo Roterdamski; kritičko mišljenje; eruditio; obrazovanje; odgoj; učitelj; ratio; John Dewey; poslovice; filozofija
Hrčak ID:
238405
URI
Datum izdavanja:
25.10.2019.
Posjeta: 2.708 *