Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.1.47

Uloga društvenih i poslovnih mreža u internacionalizaciji poduzeća koja se rano globaliziraju (engl. born global): Dokazi iz Srbije

Sanja Mitić orcid id orcid.org/0000-0003-1365-273X ; Belgrade University, Faculty of Economics
Branko Rakita ; Belgrade University, Faculty of Economics


Full text: english pdf 338 Kb

page 47-64

downloads: 772

cite


Abstract

Svrha – Tema rada su specifičnosti poduzeća koja se rano globaliziraju (engl. born global) iz posttranzicijske europske zemlje, u pogledu uloge društvenih i poslovnih mreža u procesu internacionalizacije.
Metodološki pristup – S obzirom da su poduzeća koja se rano globaliziraju (engl. born global) pojava u nastajanju u jugoistočnoj Europi, odabrana je metoda studije slučaja. Za analizu su odabrana četiri slučaja, i to oni za koje se predviđaju slični rezultati (engl. Literal replication)
kao i slučajevi za koje se pretpostavlja da će pružiti kontradiktorne rezultate (engl. Theoretical replication).
Rezultati i implikacije – Što se tiče uloge društvenih i poslovnih mreža u pokretanju i poticanju internacionalizacije u posttranzicijskim zemljama, rezultati pokazuju obrasce ovog suvremenog fenomena slične onima u razvijenim zemljama. Glavne implikacije za poduzetnike i kreatore politika u području su poticanje suradnje između malih poduzeća i jačanju njihovih osobnih i poslovnih interakcija kroz razvoj industrijskih/tehnoloških parkova, industrijskih klastera i poslovnih inkubatora.
Ograničenja – Rezultati se moraju razmatrati uz određena ograničenja zbog malog broja ispitanih poduzeća i činjenice da ih je polovica iz IT industrije.
Doprinos – Rad doprinosi istraživanju fenomena poduzeća koja se rano globaliziraju (engl. born global) zahvaljujući činjenici da temu razmatra u jugoistočnoj Europi gdje ne postoji puno istraživanja, posebno u kontekstu zemlje sa socijalističkim naslijeđem.

Keywords

poduzeća koja se rano globaliziraju (engl. born global); društvene mreže; poslovne mreže; posttranzicijska zemlja

Hrčak ID:

239285

URI

https://hrcak.srce.hr/239285

Publication date:

17.6.2020.

Article data in other languages: english

Visits: 2.271 *