Market-Tržište, Vol. 32 No. 1, 2020.
Preliminary communication
https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.1.65
Mijenja li ambalaža percipirani okus piva? Rezultati eksperimenta s pivom
Jan Zavodny Pospisil
orcid.org/0000-0003-2054-311X
; University of Economics – Prague, Faculty of Management
Lucie Sara Zavodna
orcid.org/0000-0001-7309-6590
; College of Polytechnics Jihlava
Matej Jiranek
; University of Economics – Prague, Faculty of Management
Abstract
Svrha – Svrha istraživanja bila je provjeriti ponašanje potrošača ovisno o različitim vrstama ambalaže piva te kako ona utječe na percepciju okusa piva. Preciznije, glavni cilj rada bio je otkriti može li ambalaža piva utjecati na potrošačevu subjektivnu percepciju njegova okusa.
Metodološki pristup – Nakon pregleda literature provedeno je anketiranje na uzorku prosječnih čeških potrošača piva (n = 220). Kako bi se otkrilo stvarno ponašanje potrošača, proveden je eksperiment na uzroku čeških studenata (n=30).
Rezultati i implikacije – Rezultati eksperimenta pokazuju da ambalaža može utjecati na ponašanje potrošača piva. U situaciji kada su potrošači znali da je pivo točeno iz staklene boce, ocijenili su ga ukusnijim u odnosu na situaciju kada nisu imali informaciju o ambalaži piva, odnosno obratno vrijedi za plastične boce. Kada su potrošači znali da je pivo iz plastične boce, ocijenili su da ima lošiji okus nego kad nisu imali tu informaciju. Nisu pronađene statistički značajne razlike u degustaciji piva iz limenke u odnosu na (ne)posjedovanje informacije o vrsti ambalaže.
Ograničenja – Glavna ograničenja istraživanja vezana su uz regionalnost, jer su istraživanje i eksperiment provedeni samo u Republici Češkoj, te činjenicu da su sudionici eksperimenta bili studenti.
Doprinos – S obzirom na postojanje ograničenoga broja istraživanja o ambalaži piva i utjecaju na ponašanje potrošača, rad pruža vrijedan pregled problematike.
Keywords
potrošač; ambalaža; pivo; konzumacija; preferencije; studenti
Hrčak ID:
239286
URI
Publication date:
17.6.2020.
Visits: 2.890 *