Market-Tržište, Vol. 32 No. 1, 2020.
Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.22598/mt/2020.32.1.97
Ispitivanje različitih vrsta lojalnosti u jednoj destinaciji
Marina Laškarin Ažić
orcid.org/0000-0002-7051-8804
; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija
Jasmina Dlačić
orcid.org/0000-0002-3592-1876
; University of Rijeka, Faculty of Economics and Business
Vlado Galičić
; University of Rijeka, Faculty of Tourism and Hospitality Management Opatija
Sažetak
Svrha – Svrha je rada istražiti tri različite vrste lojalnosti (lojalnost pružatelju usluga smještaja, destinaciji i tipu odmora) te njihovu povezanost sa zadovoljstvom turista i motiviranošću doživljajem.
Metodološki pristup – Podatci su prikupljeni u sklopu terenskog istraživanja na Opatijskoj rivijeri, Hrvatska.
Ukupno je prikupljeno 169 korisnih anketnih upitnika koji su se koristili za daljnju analizu. S obzirom da se u istraživanju predlaže novi model, prvo je provedena eksplorativna faktorska analiza (EFA), potom modeliranje strukturnih jednadžbi (SEM) metodom parcijalnih najmanjih kvadrata.
Rezultati i implikacije – Na temelju istraživanja dokazano je da ukupno zadovoljstvo ima najsnažniji utjecaj na lojalnost tipu odmora. Nadalje, otkrivena je važna uloga lojalnosti pružatelju usluga smještaja u predviđanju lojalnosti destinaciji.
Ograničenja – U radu se mogu istaknuti sljedeća ograničenja: (1) istraživanje je ograničeno na jednu destinaciju u relativno kratkom vremenskom razdoblju; (2) određene potencijalno važne kontrolne varijable nisu uključene u istraživanje, kao što su dohodak, obrazovanje i spol; (3) u radu je provedeno strukturalno modeliranje bez testiranja različitosti razine hipotetskih veza.
Doprinos – Rad nudi novu perspektivu lojalnosti u turizmu i ugostiteljstvu uvažavajući da se radi o prvom istraživanju u kojem se povezuju i zajedno testiraju različite vrste lojalnosti. On doprinosi novim saznanjima o istraživačkim metodama na temu lojalnosti koje su se u prethodnim istraživanjima kritizirale kao ne inovativne.
Ključne riječi
lojalnost pružatelju usluga smještaja; lojalnost destinaciji; lojalnost tipu odmora; turistički doživljaji
Hrčak ID:
239288
URI
Datum izdavanja:
17.6.2020.
Posjeta: 2.421 *