Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2

DIGITALNE KOMPETENCIJE UČITELJA I SURADNIKA NA VISOKIM OBRAZOVNIM USTANOVAMA REPUBLIKE HRVATSKE

Mirela Müller ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Melita Aleksa Varga ; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 831 Kb

str. 8-23

preuzimanja: 693

citiraj


Sažetak

Jedna od osnovnih kompetencija za cjeloživotno učenje je razvoj digitalne kompetencije, posebno na visokoškolskim ustanovama. Postoje dugoročni ciljevi ekonomskog i društvenog napretka u obliku inicijativa koje se odnose na osiguranje višestrukog informacijskog obrazovanja. S obzirom na to da u Hrvatskoj nema dovoljno istraživanja usmjerenih na ocjenu početnog stanja informacijske pismenosti unutar visokoškolskih ustanova, cilj je ovog istraživanja utvrditi razinu znanja, točnije digitalnu kompetenciju nastavnika u visokoškolskim ustanovama u Republici Hrvatskoj, učestalost njihove upotrebe suvremenih tehnologija u nastavi i objasniti nužnost provođenja multimedijskih i e-learning programa praćenja na različitim fakultetima. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku (N = 1800) nastavnika i suradnika na visokim učilištima u Republici Hrvatskoj koji rade na različitim odjelima u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Internetski upitnik korišten je za ispitivanje razine njihove digitalne kompetencije, učestalosti i načina korištenja suvremenih tehnologija u nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju da su nastavnici i suradnici koji rade na tehničkim fakultetima kompetentniji za obavljanje svojih istraživačkih znanstvenih radova i koriste suvremene tehnologije znatno više od nastavnika i suradnika koji rade na području društvenih i humanističkih znanosti. Rezultati pokazuju da više od 70% nastavnika i suradnika ocjenjuje sebe digitalno kompetentnim za korištenje računala i novih tehnologija, a preko 60% njih redovito koristi medije u svojoj nastavnoj praksi.

Ključne riječi

digitalne kompetencije; visokoškolske ustanove u Republici Hrvatskoj; primjena suvremene tehnologije u nastavi; svrha primjene novih tehnologija

Hrčak ID:

240171

URI

https://hrcak.srce.hr/240171

Datum izdavanja:

30.6.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.033 *