Informatologia, Vol. 53 No. 1-2, 2020.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32914/i.53.1-2.2
DIGITALNE KOMPETENCIJE UČITELJA I SURADNIKA NA VISOKIM OBRAZOVNIM USTANOVAMA REPUBLIKE HRVATSKE
Mirela Müller
; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Melita Aleksa Varga
; Odsjek za pedagogiju, Filozofski fakultet, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Jedna od osnovnih kompetencija za cjeloživotno učenje je razvoj digitalne kompetencije, posebno na visokoškolskim ustanovama. Postoje dugoročni ciljevi ekonomskog i društvenog napretka u obliku inicijativa koje se odnose na osiguranje višestrukog informacijskog obrazovanja. S obzirom na to da u Hrvatskoj nema dovoljno istraživanja usmjerenih na ocjenu početnog stanja informacijske pismenosti unutar visokoškolskih ustanova, cilj je ovog istraživanja utvrditi razinu znanja, točnije digitalnu kompetenciju nastavnika u visokoškolskim ustanovama u Republici Hrvatskoj, učestalost njihove upotrebe suvremenih tehnologija u nastavi i objasniti nužnost provođenja multimedijskih i e-learning programa praćenja na različitim fakultetima. Istraživanje je provedeno na reprezentativnom uzorku (N = 1800) nastavnika i suradnika na visokim učilištima u Republici Hrvatskoj koji rade na različitim odjelima u Osijeku, Splitu i Zagrebu. Internetski upitnik korišten je za ispitivanje razine njihove digitalne kompetencije, učestalosti i načina korištenja suvremenih tehnologija u nastavi. Rezultati istraživanja pokazuju da su nastavnici i suradnici koji rade na tehničkim fakultetima kompetentniji za obavljanje svojih istraživačkih znanstvenih radova i koriste suvremene tehnologije znatno više od nastavnika i suradnika koji rade na području društvenih i humanističkih znanosti. Rezultati pokazuju da više od 70% nastavnika i suradnika ocjenjuje sebe digitalno kompetentnim za korištenje računala i novih tehnologija, a preko 60% njih redovito koristi medije u svojoj nastavnoj praksi.
Ključne riječi
digitalne kompetencije; visokoškolske ustanove u Republici Hrvatskoj; primjena suvremene tehnologije u nastavi; svrha primjene novih tehnologija
Hrčak ID:
240171
URI
Datum izdavanja:
30.6.2020.
Posjeta: 3.217 *