Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Veza između generalne kognitivne sposobnosti i uspjeha u nekim školskim predmetima

Ján Babiak ; Katedra za kineziološku psihologiju i sociologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 1.271 Kb

str. 82-93

preuzimanja: 339

citiraj


Sažetak

Na uzorku od 62 učenika i 65 učenica sedmih razreda osnovnih škola u Padini i Kovačici primjenjeni su verbalni i neverbalni testovi inteligencije kao varijable prediktora i određene prosječne ocjene iz svakog predmeta kao varijable kriterija.
Rezultati regresione analize su pokazali da znatan dio varijance testova inteligencije učestvuje u varijanci općeg i parcijalnog školskog uspjeha, te da je moguće predvidjeti opći i parcijalni školski upsjeh na temelju rezultata u testovima inteligencije.
Hipoteza o povezanosti varijabli prediktora i uspjeha u fizičkom odgoju i o mogućnosti prognoze uspjeha u tom predmetu na temelju rezultata u testovima inteligencije, nije potvrđena.

Ključne riječi

Hrčak ID:

240414

URI

https://hrcak.srce.hr/240414

Datum izdavanja:

1.1.1973.

Podaci na drugim jezicima: engleski ruski

Posjeta: 1.180 *