Filozofska istraživanja, Vol. 39 No. 4, 2019.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21464/fi39408
Glazbena transkripcija i remiks. Primjena estetike glazbe Stephena Daviesa na promišljanje suvremene elektroničke glazbe
Dušan Milenković
orcid.org/0000-0003-1860-5502
; Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, Ćirila i Metodija 2, RS–18000 Niš
Sažetak
U radu se razmatraju stavovi suvremenog estetičara glazbe Stephena Daviesa o glazbenim transkripcijama kao posebnim oblicima muziciranja u klasičnoj glazbi, a zatim se ovi stavovi primjenjuju na promišljanje remiksiranja, muzičke prakse koja se prvenstveno vezuje za suvremenu elektroničku glazbu. Koristeći teorijske obrasce Daviesove estetike glazbe, u izlaganju ću ukazati na sličnosti između stvaralačkog pristupa transkripciji i remiksu, sličnosti koje se, prije svega, tiču načina na koji se njihovi stvaraoci odnose prema originalnoj kompoziciji na temelju koje se transkribiranje, odnosno remiksanje izvodi. Uspoređivanje između transkripcije i remiksa dodatno se sprovodi u radu razmatranjem različitih uloga koje ispunjavaju ove vrste muzičke djelatnosti u različitim kulturnim kontekstima.
Ključne riječi
transkripcija, remiks, klasična glazba, elektronička glazba, estetika glazbe, Stephen Davies
Hrčak ID:
240430
URI
Datum izdavanja:
17.2.2020.
Posjeta: 2.338 *