Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/fi39408

Glazbena transkripcija i remiks. Primjena estetike glazbe Stephena Daviesa na promišljanje suvremene elektroničke glazbe

Dušan Milenković orcid id orcid.org/0000-0003-1860-5502 ; Univerzitet u Nišu, Filozofski fakultet, Ćirila i Metodija 2, RS–18000 Niš


Puni tekst: hrvatski pdf 279 Kb

str. 853-892

preuzimanja: 330

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 279 Kb

str. 853-892

preuzimanja: 776

citiraj


Sažetak

U radu se razmatraju stavovi suvremenog estetičara glazbe Stephena Daviesa o glazbenim transkripcijama kao posebnim oblicima muziciranja u klasičnoj glazbi, a zatim se ovi stavovi primjenjuju na promišljanje remiksiranja, muzičke prakse koja se prvenstveno vezuje za suvremenu elektroničku glazbu. Koristeći teorijske obrasce Daviesove estetike glazbe, u izlaganju ću ukazati na sličnosti između stvaralačkog pristupa transkripciji i remiksu, sličnosti koje se, prije svega, tiču načina na koji se njihovi stvaraoci odnose prema originalnoj kompoziciji na temelju koje se transkribiranje, odnosno remiksanje izvodi. Uspoređivanje između transkripcije i remiksa dodatno se sprovodi u radu razmatranjem različitih uloga koje ispunjavaju ove vrste muzičke djelatnosti u različitim kulturnim kontekstima.

Ključne riječi

transkripcija, remiks, klasična glazba, elektronička glazba, estetika glazbe, Stephen Davies

Hrčak ID:

240430

URI

https://hrcak.srce.hr/240430

Datum izdavanja:

17.2.2020.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.338 *