Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v22i2.3286
Stavovi učenika o važnosti suradničkoga učenja u nastavi matematike u nižim razredima osnovne škole
Elvira Kovács
; University of Novi Sad Hungarian Language Teacher Treaning Facuty, Subotica, Serbia
Valerija Pinter Krekić
orcid.org/0000-0003-1530-3170
; University of Novi Sad Hungarian Language Teacher Treaning Facuty, Subotica, Serbia
Josip Ivanović
; University of Novi Sad Hungarian Language Teacher Treaning Facuty, Subotica, Serbia
Sažetak
Povećanje učinkovitosti nastave matematike predstavlja podjednako veliki izazov i za nastavnike i za istraživače. Odabrana obrazovna strategija, primijenjeni oblici i metode rada značajno utječu na uspješnost učenja kod učenika osnovne škole.
Tijekom suradničkoga učenja učenici su oduševljeniji i radije sudjeluju u rješavanju zadataka. Struktura jednoga takvog školskog sata drukčija je od strukture tradicionalnoga sata. Veću ulogu dobiva samostalnost učenika, njihova suradnja, komunikacija i rješavanje problema, a samim tim i učenici postaju kreativniji i dosjetljiviji.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati stavove učenika o primjeni i o važnosti suradničkoga učenja u nastavi matematike u nižim razredima osnovne škole.
Ispitivanja su vršena među učenicima primarnoga obrazovanja, u četiri osnovne škole u Subotici u Republici Srbiji u drugom polugodištu školske 2016./2017. godine, a uzorak je predstavljalo 168 učenika (N = 168).
Studije i rezultati istraživanja pokazuju da učenici izražavaju pozitivno mišljenje o strategiji suradničkoga učenja te da ono ima pozitivan utjecaj na području sposobnosti za suradnju u timskom radu, na aktivnost, na razvoj komunikacijskih sposobnosti i, u konačnici, na osobni učinak. Dobiveni su rezultati ohrabrujući za obrazovnu praksu, doprinose potvrđivanju one pretpostavke po kojoj se mogu utvrditi pozitivni stavovi o suradničkom učenju i razvoju različitih kompetencija u nastavi matematike kod učenika nižih razreda osnovne škole.
Ključne riječi
nastava matematike; stavovi; suradničko učenje; učinkovitost
Hrčak ID:
240997
URI
Datum izdavanja:
24.6.2020.
Posjeta: 2.137 *